قم نیوز: مدیرعامل بازی های رایانه ای کشور در قم گفت: ۲۰۰ محصول ایرانی در زمینه بازیهای رایانهای تولید و بیش از ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کردهایم.
بازیهای رایانهای بیش از ۲ هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کرده است
خبرگزاری تسنیم , 29 خرداد 1393 ساعت 16:46
قم نیوز: مدیرعامل بازی های رایانه ای کشور در قم گفت: ۲۰۰ محصول ایرانی در زمینه بازیهای رایانهای تولید و بیش از ۲ هزار فرصت شغلی ایجاد کردهایم.
به گزارش قم نیوز، بهروز مینایی پیش از ظهر امروز در دومین همایش آسیب شناسی بازیهای رایانهای که در سالن شهید آوینی فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در رابطه با هدف غرب از ساخت بازیهای رایانهای اظهار کرد: طبق فرمایش رهبرمعظم انقلاب غرب با ساخت و نمایش بازیهای کامپیوتری و فیلم های مختلف می خواهد فرهنگ و شخصیت مردم ایران را به جامعه جهانی زشت جلوه دهد.
مینایی بیان کرد: سومین صنعت پول ساز موجود در دنیا بازیهای رایانهای است که در سال ۲۰۱۲ بیش از ۵۲ میلیارد یورو درآمد داشته و در آمریکا ۱۲۰ هزار فرصت شغلی برای بازیهای رایانه ای بوجود آمده که کشورهای کانادا وژاپن در رتبههای بعدی تولید و فرصت شغلی در زمینه بازیهای رایانهای هستند.
وی با بیان اینکه در کشور ما در دهه شصت آتاری و سگا و میکرو به بازار آمد خاطر نشان کرد:امروزه و با حجم عظیمی از بازیهایی که از کشور غرب در کشور ما وجود دارد کانون پرورشی فکری، بنیاد ملی بازیهای رایانهای و موسسه تبیان در زمینه ساخت و تولید بازی های رایانه ای فعال هستند.
مدیر عامل بازیهای رایانه ای کشور بیان کرد: امروزه بازیهای رایانهای غربی بسیار راحت و و از طریق اینترنت و دانلود قابل دسترسی بچه های ما در داخل کشور است و هیچ گونه کنترلی در این زمینه وجود ندارد و متاسفانه بازیهای رایانهای داخلی مورد حمایت نیست.
مینایی تصریح کرد:محورهای آسیب شناسی بازیهای رایانهای خارجی به چند قسمت تقسیم میشود که محور اول آن نقد ارزش های دینی و فرهنگی کشور ماست که مسلمانان را تروریست و خشن جلوه می دهند.
مدیر عامل بازیهای رایانهای کشور بیان کرد: محور دوم آن استفاده ازخشونت شدید و وجود ترس و وحشت و استفاد از محرکهای جنسی در بازیهای رایانهای غربی است و محور سوم آن استفاده از مواد مخدر، مشروبات الکلی، بددهنی و فحاشیهای موجود در این بازی هاست.
مینایی گفت: محور آخر و چهارمی که در بحث آسیبشناسی بازیهای رایانهای وجود دارد ناامیدی،ترس و افسردگی در کاربرهای این گونه بازی هاست که البته در پشت تولید و ساخت و عرضه این گونه بازیها ناشران بزرگی وجود دارند که سران اصلی و پشت پرده آنها آمریکا و صهیونیست هستند که با بودجه های عظیم و کلانی از این بازی ها حمایت میکنند.
مدیر عامل بازیهای رایانهای در مورد عملکرد کشورمان در زمینه ناهنجاریهای موجود در فیلمها و بازیهای رایانهای غرب خاطر نشان کرد: ما یک نظام داخلی بومی برای محتوا سنجی این گونه بازیها درست کرده ایم و ۳ هزار بازی را رده بندی کرده ایم که ۴۰ درصد آنها برای بچه ها و مخاطبین جامعه مان مناسب بوده است.
مینایی با اشاره به اینکه بازیهای ایرانی ساخته وعرضه شده در بازار داخلی ۲۰۰ عدد است اظهارکرد: طبق آماری که در سال ۹۲انجام شد متوسط سن بازی در کشور ما ۱۶ سال است که این سن در کشور آمریکا ۳۵ سال است.
مدیر عامل بازیهای رایانهای کشور با اشاره به اینکه ما در بیش از ۲۲ نمایشگاه داخلی و خارجی بازیهای رایانه ای خودمان را شرکت داده ایم تصریح کرد:در قم ۱۸ موسسه بازی های رایانه ای را تولید و عرضه می کنند و همچنین ۳۰۰ تیم دانشجویی فعال شده اند.
مینایی بیان کرد: ما در تولید بازیهای رایانهای کمبودی نداریم و در زمینه تبلیغات و پخش و توزیع برای داخل و خارج از کشورمان در این زمینه کم کاری شده است که باید با فعالیت مناسب تر و بهتری به فعالیت بپردازیم.
مدیر عامل بازیهای رایانهای کشور عنوان کرد: ۲۰۰ محصول ایرانی در زمینه بازیهای رایانهای تولید کردهایم و بیش از ۲ هزار فرصت شغلی هم ایجاد کردهایم.
انتهای پیام/126
کد مطلب: 24620