به گزارش قم نیوز، محمود خالقی یکشنبه شب در مراسم رونمایی از دستاوردهای پژوهشی حوزههای علمیه خواهران با اشاره به مزایای پژوهش محوری در فعالیتهای آموزشی اظهار داشت: باید در تدریس دروس حوزوی پژوهش مبنا قرار گیرد و اگر چنین اتفاقی عملی شود شاهد خواهیم بود که طلاب مشارکت بیشتری در تدریس خواهند داشت.
وی با اشاره به مزایای پژوهشمحوری دروس تصریح کرد: در چنین شیوهای دیگر استاد در کلاس درس تنها گوینده و متکلم نخواهد بود و خود طلاب در فرآیند تدریس تاثیرگذار میشود.
معاون پژوهش حوزههای علمیه خواهران اضافه کرد: همچنین در این روش شاهد خواهیم بود که با تکیه بر روش تحقیق از حجم کتابها کاسته میشود و میتوانیم با ادامه این روند به شرایطی برسیم که برای تدریس دیگر نیازی به متون کتابها در فرآیند آموزشی نداشته باشیم.
وی گفت: اجرای چنین روشی موجب میشود که طلاب از نظر ارزشیابی تحصیلی در جایگاه بهتری قرار گیرد و پژوهش محور تربیت شوند.
خالقی اضافه کرد: چنین روشی موجب میشود که طلاب از همان ابتدای امر شیوههای پژوهش را فرا گیرند و در هنگامی که در پایان دوره عمومی سطح دو یا سطح سه میخواهند پایان نامه ارائه دهند با سهولت بیشتری به این کار اقدام کنند.
وی به شعار "هر طلبه، یک پژوهشگر" که به عنوان شعار هفته پژوهش حوزههای علمیه خواهران مطرح شده است، گفت: هر طلبه، مدرس یا مبلغ موفق باید در راستای انجام ماموریتهای خود نسبت به پژوهش اهتمام ویژهای داشته باشد تا بتواند به موفقیت دست یابد.
معاون پژوهش حوزههای علمیه خواهران ضرورت توجه هرچه بیشتر اساتید حوزههای علمیه خواهران نسبت به امر پژوهش را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید این مهم در اعطای مجوز تدریس به مدرسان حوزههای علمیه خواهران مد نظر قرار گیرد.
وی با انتقاد از کمرنگ بودن توجه به پژوهش در برنامه آموزشی حوزههای علمیه خواهران ادامه داد: در نظام فعلی آموزشی باید پژوهش را پررنگتر کنیم و در نظامهای آتی، به دنبال نظام آموزشی پژوهشمحور باشیم.
انتهای پیام/ ۱۰۳