قم نگار: علی جنتی گفت: امروز صنعت ساخت بازیهای رایانهای به پرمخاطبترین و سودآورترین صنعت سرگرمی تبدیل شده و ما نمیتوانیم نسبت به محتوای بازیها بی تفاوت باشیم.
وزیر ارشاد در آیین اختتامیه جشنواره بازیهای رایانهای:
نمیتوانیم نسبت به محتوای بازیهای رایانه ای بیتفاوت باشیم
پایگاه راهبردی خبری نکته آنلاین , 5 شهريور 1394 ساعت 22:04
قم نگار: علی جنتی گفت: امروز صنعت ساخت بازیهای رایانهای به پرمخاطبترین و سودآورترین صنعت سرگرمی تبدیل شده و ما نمیتوانیم نسبت به محتوای بازیها بی تفاوت باشیم.
به گزارش قم نگار، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بازیهای رایانهای با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز همایشهای بینالمللی برج میلاد برگزار شد.
علی جنتی در این مراسم گفت: به دستور رئیس جمهور قرار است کمیته ای مستقل برای اقتصاد خلاق تشکیل شود چرا که در سال ۲۰۱۴ حجم مبادلات کالاهای ناشی از این نوع اقتصاد در دنیا ۸۲۰ میلیارد دلار بوده و سهم ما از این مبلغ بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است. امیدوارم با توجه به تمهیداتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد در نظر گرفته شده به اقتصاد خلاق دست پیدا کنیم.
وی ضمن اشاره به اهمیت بازیهای رایانه ای گفت: بازیهای رایانه ای به لحاظ اجتماعی و اقتصادی نیز از اهمیت بسیار برخوردارند چرا که به باور جامعه شناسان و روان شناسان بازیها با دنیای کودکان و نوجوانان روحیه و شخصیت آنها در ارتباط بوده و بسیاری از تمایلات میان فردی کودکان و ارتباط آنها با والدین، خواهران و برادران و همسالان را تحت تاثیر قرار میدهند.
وزیر ارشاد ادامه داد: در هنگام بازی است که بچهها چگونگی بروز عواطف، کنترل و ارضای مناسب آن را فرا میگیرند. گرچه در حال حاضر بازیهای رایانه ای به عنوان وسیله ای برای گذران اوقات فراقت به عرصه بزرگسالان هم کشیده شده اند. اما تاثیرات فردی و اجتماعی این بازیها به اندازه ای گسترده است که دیگر از انقلاب بازیهای رایانه ای یاد میشود.
علی جنتی با اشاره به اینکه هنرصنعت بازیهای رایانه ای امروز به گستردهترین و سودآورترین صنعت سرگرمی تبدیل شده، گفت: امروز صنعت ساخت بازیهای رایانه ای به پرمخاطبترین و سودآورترین صنعت سرگرمی تبدیل شده و ما نمیتوانیم نسبت به محتوای بازیها بی تفاوت باشیم. بنابراین در دوره ای که رقابت میان شرکتها و تولید کنندگان به سمت فروش بیشتر بازیهای رایانه ای با ایجاد جذابیت بیشتر است، ما هم باید به جنبههای اخلاقی و تولید بازیهای رایانه ای با محتوای ایرانی- اسلامی بیندیشیم.
وی خاطر نشان کرد: از یک سو بازیهای رایانه ای با محتوای منفی خود میتوانند آسیبهای جسمانی و پیامدهای منفی تربیتی به همراه داشته باشند، از سوی دیگر میتوانند بر خلاقیت کودکان اثرگذارند. امروز دنیای کودکان با انواع فناوریها درآمیخته و یکی از مهمترین راهها برای پرورش خلاقیت بچهها پرداختن به بازیهای رایانه ای است. بنابراین به بهانه مضراتی که بازیهای رایانه ای دارند نمیتوان از تولید و حمایت بازیهای داخلی خوب بازماند.
جنتی تصریح کرد: بسیاری از مردم جهان تشنه آشنایی با فرهنگ اخلاق مدار و خانواده پرور ایران هستند و بازیهای رایانه ای محمل خوبی برای این آشنایی هستند. آثار تولید شده در سالهای اخیر از کیفیت خوبی برخوردار هستند، گرافیک خوبی دارند و امیدوارم با محتوای خوبی هم که به آن میپردازند بتوانند با بازیهای خارجی رقابت کنند.
وی در پایان گفت: ما با بازیهای رایانه ای خوب میتوانیم فرهنگ خود را معرفی کنیم، آن هم در شرایط پس از تحریم که فرصتهای بسیاری پیش روی ماست که با برنامه ریزی هوشمندانه زمینه جهانی شدن این هنر صنعت و رقابت در بازارهای خارجی را فراهم آوریم. البته شرط اصلی این است که شرایط رقابت در بازار داخلی را فراهم آوریم.
انتهای پیام/۱۳۲
کد مطلب: 32268