به گزارش قم نیوز، محسن محرری روز یكشنبه در همایش استانی دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت: ارائه خدمات از طریق این دفاتر برای فعال و چابك سازی ادارات و صرفه جویی هزینه و وقت مردم از ضروریات است.
وی ادامه داد: خوشبختانه ادارات استان قم از واگذاری خدمات خود به این دفاتر استقبال خوبی كرده اند و بزودی ۱۰۰ خدمتی كه اكنون توسط این دفاتر ارائه می شود به ۱۳۰ و تا اوایل سال آینده به ۱۵۰ خدمت خواهد رسید.
محرری با بیان اینكه در حال حاضر ۷۰ دفتر شهری و ۶۰ دفتر روستایی كار خدمت رسانی به مردم را انجام می دهند افزود: علاوه بر این ۱۳۰ دفتر، ۳۳ دفتر نیز خدمات مخابراتی، بیمه ای و پلیس + ۱۰ به شهروندان ارائه می دهند.
وی دامپزشكی، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان آب و فاضلاب، شركت گاز، امور مالیاتی، حمل ونقل و پایانه ها، ثبت احوال، خدمات درمانی، پست بانك و خدمات تلفن ثابت و همراه را از جمله اداراتی ذكر كرد كه بخش زیادی از خدمات خود را از طریق این دفاتر ارائه می كنند.
رئیس كارگروه دفاتر پیشخوان دولت استان قم، ایجاد فضای رقابتی غیردولتی، افزایش آگاهی و تخصص حرفه ای دفاتر و واگذاری دفاتر بیشتر به بخش خصوصی در آینده نزدیك را، از سیاست ها و برنامه های آینده كارگروه دفاتر پیشخوان دولت در استان قم اعلام كرد.
محرری با بیان اینكه دستگاه های اداری ملزم هستند تا پایان برنامه پنجم توسعه تمام وظایف قابل واگذاری خود را به دفاتر واگذار كنند از این دستگاه ها خواست روند واگذاری خدمات خود به دفاتر را با سهل گیری و سرعت دنبال كنند.
سومین همایش استانی دفاتر پیشخوان خدمات دولت با هدف تبیین و تشریح ضرورت ایجاد و توسعه این دفاتر و معرفی دفاتر خدماتی به مدیران ادارات استان قم و اعلام آمادگی مدیران برای واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان و اعلام آغاز ۲۱ خدمت شركت آب و فاضلاب و ۱۲ خدمت شركت گاز استان قم از طریق این دفاتر، به مدت یكروز برگزار شد.
بر اساس بند ج ماده ۴۶ قانون برنامه پنجم توسعه، كلیه دستگاه های اجرایی مكلفند كلیه خدمات قابل ارائه در خارج از محیط اداری خود و قابل واگذاری یا برونسپاری را به دفاتر پستی و پیشخوان خدمات دولت كه توسط بخش های غیردولتی اعم از خصوصی یا تعاونی ایجاد و مدیریت میشود، واگذار كنند.
انتهای پیام/۱۱۰