کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در قم:

هنرمندان با زبان هنر به نقد اندیشه‌های تکفیری بپردازند

خبرگزاری تسنیم , 17 دی 1394 ساعت 13:12

قم نگار: مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در قم گفت: مبارزه با خطرات جریان‌های تکفیری با کار نظامی اثربخش نیست و وظیفه هنرمندان نقد افکار و اندیشه این جریان‌ها با زبان هنر است.


به گزارش قم نگار، حمید مکارم پیش از ظهر امروز در دیدار با عوامل فیلم سینمایی طاها، با اشاره به لزوم ترویج گفت‌وگوی شیعی برای مبارزه با جریان‌های تکفیری اظهارداشت: مجموعه هنرمندان متعهد و انقلابی برای رساندن پیام انقلاب به تمام جهان باید درصدد ایجاد کانونی جهانی فیلم سازان باشند .

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در قم افزود: سفرای ایران در کشورهای مختلف می‌توانند رایزنی‌های رسمی این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای شیعی در قم خاطرنشان کرد: می‌توان با همکاری مسئولان این شبکه‌ها ایده‌های هنری متعهد و ارزشی را اجرا کرد.

مکارم با اشاره به عدم حمایت مناسب از کارگردانان و فیلم سازان انقلابی بیان کرد: هنرمندان انقلابی باید درصدد جریان‌سازی برای بازگویی مظلومیت خود در این رابطه باشند.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در قم گفت: در مقوله هنر دینی علی‌رغم احساس نیازی که وجود دارد در عمل آثاری مانند فیلم یوسف پیامبر (ع)کم است و اگرچه گام‌هایی در این رابطه برداشته شده اما تاکنون محصول ویژه در حوزه فیلم سازی دینی بسیار کم تولید شده است.

مکارم تصریح کرد: دلیل کم‌کاری در این مقوله از یک سوء به تربیت نیروی انسانی برمی‌گردد و از سوی دیگر در آثار دینی درباره مباحث حوزوی و معرفتی با خلا روبه‌رو هستیم به طوری که دیالوگ‌های ماندگار دینی و سناریوهای معرفتی بسیار کم است در حالیکه اثربخشی زبان هنر بر هیچکس پوشیده نیست.

مکارم با اشاره به عقیده جریان‌های تکفیری خاطرنشان کرد: مبارزه با خطرات جریان‌های تکفیری با کار نظامی اثربخش نیست بلکه مبتنی بر فکر و اندیشه‌ای هستند که هدفشان بازگشت به حکومت اسلامی هزار سال پیش است و وظیفه هنرمندان نقد افکار و اندیشه این جریانها با زبان هنر است.

جمال شورجه تهیه‌کننده فیلم طاها نیز در این دیدار با بیان اینکه اهتمام نهادهایی مانند بسیج هنرمندان در سال‌های اخیر حمایت از فیلمسازان جوانان انقلابی است که از سوی سرمایه‌گذاران شخصی مورد حمایت واقع نمی‌شوند، تصریح کرد: با توجه به تاکید رهبر انقلاب بر پرورش فیلمسازان جوان برنامه‌های مهم ما تربیت و حمایت از هنرمندان جوان و حتی نوجوانان است تا بتوان شاهد خلق آثار فاخر بود.

وی از لزوم ارتباط حوزه علمیه با هنرمندان خبر داد و افزود: اگر این احساس نیاز در دو طرف ایجاد شود، می‌توان به صورت کارشناسی شده به موضوع‌های استراتژیک جهانی پرداخت.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 35968

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/35968/هنرمندان-زبان-هنر-نقد-اندیشه-های-تکفیری-بپردازند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir