قم نیوز: سید ابوالحسن فیروزآبادی، گفت: من معتقد هستم باید در صدای خود در مجازی را به همان رسایی صدای ما در اوایل انقلاب اسلامی مبدل شود. این موضوع امکان پذیر نیست، مگر این که در این عرصه باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری حضور فعال داشته باشیم.
فیروزآبادی:
نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، رنگ و بوی انقلابی دارد
كمیته اطلاع رسانی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی , 24 بهمن 1394 ساعت 21:44
قم نیوز: سید ابوالحسن فیروزآبادی، گفت: من معتقد هستم باید در صدای خود در مجازی را به همان رسایی صدای ما در اوایل انقلاب اسلامی مبدل شود. این موضوع امکان پذیر نیست، مگر این که در این عرصه باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری حضور فعال داشته باشیم.
به گزارش قم نیوز، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه رسانههای دیجیتال انقلاب اسلامی، با تمجید از برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، گفت: من تشكر می كنم از دوستانی كه نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی را مهیا كردند چرا كه انقلاب به برگزاری چنین نمایشگاه هایی نیاز مبرم دارد. به هر حال این فضای مجازی یك فضای حقیقی است كه دارای ابعادیست كه در جنگ نرم مورد استفاده می گیرد و در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كاركرده های عمیق با تحولات سریع دارد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاكید بر اینكه بحث قدرت در فضای مجازی حائز اهمیت است، اظهار داشت: شاید یكی از وجوه فضای مجازی كه باید مورد توجه جبهه فعالان انقلابی فضای مجازی قرار گیرد، بحث قدرتی است كه در این فضا زاییده می شود.
سید ابوالحسن فیروز آبادی با بیان این سوال كه در فضای قدرت در فضای مجازی باید فضای حداقلی یا حداكثری ایجاد كنیم، خاطر نشان كرد: این سوال مهمی است كه باید مورد توجه استفاده كنندگان این فضا قرار بگیرد. فراموش نمی كنم كه اوایل جنگ، یكی از ضربه هایی كه دشمن به ما زد این بود كه ما ۱۰ فرستنده ی ۵۰۰ كیلو وات از فرانسه خریده بودیم.
وی با اشاره به نقص عهد غربی ها در این قرارداد، اذعان داشت: آن ها باید این فرستنده ها را در سال ۵۹ به ایران تحویل می دادند اما به دلیل آغاز جنگ تحمیلی و بدون هیچ دلیل قانع كننده ای از ارائه این فرستنده ها خودداری كرده و آن ها را در اختیار عراق دادند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی، با تاكید بر اینكه در اوایل انقلاب، صدای ایران بسیار بلند بود، اظهار داشت: در آن زمان چنان صدای انقلاب قوی بود كه هر فرستنده ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی كه روشن می شد، ده ها فرستنده از كشور های عربی از جمله عربستان و عراق سیگنال های مخرب می دادند كه با این پیام ها مقابله كنند.
سید ابوالحسن فیروزآبادی، تصریح كرد: بنده معتقد هستم صدای مجازی را به همان رسایی صدای ما در اوایل انقلاب اسلامی مبدل شود. این موضوع امكان پذیر نیست، مگر این كه در این عرصه باتوجه به تاكیدات مقام معظم رهبری حضور فعال داشته باشیم.
وی با تمجید از روح انقلابی نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمانشان در شهریور ماه امسال از این موضوع به عنوان حضور فعال در این عرصه تعبیر نمودند. خیلی خوشحال هستم كه می بینم در این نمایشگاه موضوعاتی مورد توجه قرار گرفته است كه رنگ و روی صدای انقلاب را دارد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی، خاطر نشان كرد: به هر حال محتوا یكی از معضلات ما در فضای مجازی است. بحث كیفیت در فضای مجازی، نحوه ی شبكه بندی، نحوه ارائه و نوع آوری هایی است كه در حوزه ی تولید محتوا باید صورت بگیرد.
سید ابوالحسن فیروزآبادی، افزود: در سال های گذشته وقتی شدت فشار را بر خودمان در عرصه فضای مجازی احساس می كردیم، به صورت انفعالی عمل كرده و برخی از حوزه ها را فیلتر كردیم. ما در شبكه های اجتماعی، برخی را فیلتر می كنیم اما مردم به سمت تلگرام حمله می كنند.
وی با تصریح رفتار مردم پس از فیلترینگ، اظهار داشت: ما یا باید بگوییم شبكه های اجتماعی مشكل دارد و باید همه ی آن را فیلتر كنیم یا اینكه تعدادی را بسته و ما بقی پر رنگ تر می شود.
دبیر عالی شورای فضای مجازی، خاطر نشان كرد: این بازار، بازار اقتصادی بزرگ و بكری است كه دشمن موتورش همان اقتصادش است. وقتی دشمن در عقلش برنامه ای را مدنظر می گیرد حتما بخش اقتصادی را در اولویت خود می دهد.
فیروزآبادی گفت: بر اساس اعداد و ارقام در ایران در حوزه تبلیغات رسانه ای، بازار ۵ هزار میلیارد تومانی وجود دارد. در ایران هزینه ی تبلیغاتی كه در رسانه های جمعی صورت می گیرد، زیر ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.
وی اظهار داشت: این میزان تا ۵ – ۶ هزار میلیارد تومان عدد بزرگی است كه این عدد مورد توجه شركت های مثل گوگل قرار دارد تا این عدد را تصاحب كنند. شبكه های اجتماعی مثل تلگرام به جز مضرراتی عدیده ای كه دارد، ضرر بزرگی مثل ذائقه شناسی دارد كه علایق مردمی كه به سمت این شبكه ها می روند را شناسایی می كند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان این كه اپلیكیشن ها ذائقه شناسی می كنند، خاطر نشان كرد: وقتی شما یك گوشی اسمارت در جیبتان می گذارید، وقتی به اپ استور ها مراجعه می كنید، این قابلیت در اندروید وجود دارد كه ذائقه شما را چه عضو شبكه های اجتماعی باشید و چه عضو این شبكه ها نباشید، شناسایی كنید.
سید ابوالحسن فیروزابادی، ادامه داد: وقتی كه این شبكه های اجتماعی ذائقه شناسی شد، تغییرات ذائقه ی شما در لحظات مختلف، در گروه های مختلف و زنجیره های مختلف را شناسایی خواهد كرد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی، تصریح كرد: در فضای مجازی اپراتورها را به لوله یا پایپ تشبیه می كنند كه در فضای مجازی محتوا تولید شده و در این لوله ها جریان می یابد. این محتوا می تواند به صورت اطلاعات، سرگرمی و بازی ها و خدمات باشد.
فیروز آبادی با تاكید بر این نكته كه نباید تبلیغات در اختیار تلگرام قرار بگیرد، اظهار داشت: بنابراین باید از این خزانه محافظت كرد كه این كاری بسیار سختی است و البته شدنی نیز می باشد. ما نباید اجازه بدهیم كه با باز شدن درها، بخشی از تبلیغات ما توسط گروه هایی مثل تلگرام صورت بگیرد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی، خاطر نشان كرد: اگر موضوع را سخت افزاری پیگیری كنیم قطعا مشكل را عقب خواهیم انداخت و مشكل بزرگتر از گذشته خواهد شد. ما باید شبكه های پیام رسان داخلی داشته باشیم.
وی با تاكید بر لزوم ایجاد محیطی مذهبی برای پرورش فرزندان در ایران، گفت: مردم ما دوست دارند فرزندانشان اسلامی پرورش پیدا كنند. طبق آماری كه موجود است ۵۳ درصد جمعیت تهران بیش از نیم ساعت در روز با فضای مجازی سر و كار دارند. فعالان فضای مجازی باید طوری فعالیت كنند كه فرزندانمان در محیطی مذهبی رشد پیدا كنند.
سید ابوالحسن فیروزآبادی، تصریح كرد: در آسیبشناسی فضای مجازی بهعنوان یك خواسته فراگیر، افزایش سواد رسانهای را داریم و شاخصه قدرت ملی ما در فضای مجازی همین سواد فضای مجازی بهشمار میرود.
دبیر شورای عالی فضای مجازی، خاطرنشان كرد: نمیخواهیم این موضوعات رسانهای شود، اما با وزارت ارتباطات در حال بررسی هستیم تا شبكهای ایجاد كنیم كه بهطور مثال نتفلیكس هر وقت اراده كرد، نتواند به آن وارد شود. سهم ایران ۸۷۰ میلیون دلار است، در حوزه تصویر نیز ترافیك ما و كشورهای عربی بسیار كمتر از كشورهای غربی است كه اكنون تصویر، ۸۰ درصد ترافیك آنها را تشكیل میدهد.
وی اظهار داشت: ما دچار عقبافتادگی هستیم و بعد از اینكه كارهای زیرساختی را انجام دادیم، باید آنقدر محتوا تولید كرده باشیم كه تفاوتی میان ما و نتفلیكس نباشد. اكنون ما ۴ هزار فیلم داریم و در شرایط فعلی اگر صداوسیمای ما و نتفلیكس بخواهند همزمان برنامه ارائه كنند، تفاوتی میان آنها وجود ندارد.
دبیر شورای عالی فضای مجازی در پایان با تاكید بر لزوم همت مسئولین در جهت ساماندهی فضای مجازی، گفت: امیدوارم مسئولین در مركز ملی فضای مجازی در دو سال آینده به این فعالیت ها را ساماندهی كنیم. انشالله مشمول این غبطه نشویم كه مقام معظم رهبری فرمودند كه ۱۰ سال آینده بیاییم و بگوییم چرا نكردیم.
سید ابوالحسن فیروزآبادی، اظهار داشت: انشالله بتوانیم حرمت خون های پاك شهدا و فداكارهایی كه در راه انقلاب صورت گرفته را پاس بداریم و صدای ما به رسایی صدای اول انقلاب ما باشد.
انتهای پیام/۱۳۷
کد مطلب: 36986