کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر داخلی کتابخانه تاریخ اسلام و ایران خبر داد

گردآوری 150 هزار کتاب تخصصی در کتابخانه تاریخ اسلام و ایران

خبرگزاری فارس , 1 اسفند 1394 ساعت 0:23

قم نیوز: مدیر داخلی کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران از گردآوری 150 هزار کتاب تخصصی تاریخی در این کتابخانه خبر داد.


به گزارش قم نیوز، علیرضا اباذری با اشاره به اینکه این کتابخانه از حدود ۲۰ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است و از آن زمان تاکنون بر آثار خود افزوده است، گفت: اکنون ۱۵۰ هزار جلد کتاب از کتاب‌های ارزشمند تاریخی در این مجموعه نگه‌داری می‌شود و در اختیار تاریخ‌پژوهان قرار دارد.

وی با اشاره به حمایت‌های حجت‌الاسلام و المسلمین شهرستانی نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی از این کتابخانه و تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین رسول جعفریان تاریخ‌پژوه و مدیر این کتابخانه در بهبود منابع موجود در آن یادآور شد: در آینده نزدیک کتابخانه محدث ارموی که در حال حاضر نیز در زیرمجموعه کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران فعالیت می‌کند در یک مجموعه واحد در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیر داخلی کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران با اشاره به گسترش فضای در اختیار این کتابخانه افزود: کتابخانه محدث ارموی دارای ۲۵ هزار رکورد از آثار تاریخی است که از میان آنها ۵ هزار و ۵۰۰ اثر شامل کتاب‌های چاپ سنگی می‌شود و از این حیث مجموعه‌ای ارزشمند از کتاب‌های تاریخی به شمار می‌رود.

این مسئول مجموع آمار کتاب‌هایی که در کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران و کتابخانه محدث ارموی نگه‌داری می‌شود را ۱۷۵ هزار رکورد دانست و گفت: تلاش شده است روز به روز بر غنای این مجموعه تخصصی افزوده شود.

اباذری با اشاره به موضوع کتاب‌هایی که در این کتابخانه گردآوری شده است اظهار کرد: کتاب‌های کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران در موضوع کلی تاریخ اسلام و ایران است و در حول این موضوع کتاب‌های مختلف مرتب با حدیث، جغرافیا، فرهنگ و تمدن و... به علاقمندان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۷


کد مطلب: 37138

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/37138/گردآوری-150-هزار-کتاب-تخصصی-کتابخانه-تاریخ-اسلام-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir