به گزارش قم نیوز، ابوالفضل چابكي از جمله اهداف ارزيابيها و نظارتها را رضايتمندي شهروندان از خدمات مديريت شهري دانست و گفت: در بخش نظارت و ارزيابي عملكرد همكاران در حوزههاي مختلف به دنبال چك ليستها و شرح اقدامات بوده و آنها را با وضعيت موجود مورد سنجش قرار دهيم.
مديركل بازرسي، نظارت و ارزيابي عملكرد شهرداري قم ادامه داد: در برنامههاي خود به دنبال رفع نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت هستيم. در نظارتها دو نوع نظارت را دنبال ميكنيم كه يك نوع نظارت وظيفه ما است و نوع دوم از سوي مردم صورت ميگيرد.
وي با اشاره به اينكه با استفاده از نظرسنجيها، سامانه ۱۳۷ و ديگر درگاههاي اطلاع رساني نظرات مردم را دريافت ميشود، خاطرنشان كرد: در نظر سنجيهاي خود ۱۷ شاخص و ۸۵ سنجه را مورد بررسي قرار داده و اطلاعات لازم را احصا كرده و گزارشها را به مديران ارشد شهرداري ارائه كرديم.
چابكي تصريح كرد: اميدواريم كه با انجام وظايف محوله بتوانيم شاهد ارتقاء سطح خدمات در حوزه مديريت شهري از بعد كمي و كيفي باشيم.
وي بيان كرد: يكي از مباحث مورد توجه در حوزه نظارت و ارزيابي عملكرد اين است كه ديگر ما شهرها و كلانشهرها را به صورت يك فضاي همگن در نظر نميگيريم و به همين دليل است كه مناطق شهري مختلف در شهر شكل گرفته است.
مديركل بازرسي، نظارت و ارزيابي عملكرد شهرداري قم افزود: در فعاليتها و ارزيابي عملكردها تفاوتهاي منطقهاي و مسائلي كه به نوعي در مناطق داراي شرايط خاصي باشند را مورد توجه قرار ميدهيم.
وي با بيان اينكه كل مناطق در كنار اين شاخصها با ميانگيني از كل شهر ارزيابي شدهاند و اين روند ميتواند توجه به فعاليتها در حوزه مديريت شهري را افزايش دهد، گفت: تلاش داريم كه در ديگر فضاهاي مديريت شهري و شهرداري مناطق حضور داشته و بتوانيم شاخصها و چك ليستهايي را در نظر بگيريم و تمام فعاليتهاي متنوعي كه در مديريت شهري وجود دارد را پوشش نسبي داده و در فرآيندهاي كاري كمبودها و كاستيها مورد توجه قرار گرفته و ارتقاء بخشي سطح فعاليتها به ثمره برسد و هدف مردم كه رضايتمندي بيشتر شهروندان از سكونت در شهر مقدس قم حاصل شود.
چابكي خاطرنشان كرد: از شهروندان ميخواهيم ما را در مسير انجام تكاليف ياري كرده و بازوهاي نظارتي در سطح شهر و مناطق باشند و از طريق سامانههايي كه در دسترس ايشان قرار دارد مسائل و مشكلات خود را به اين اداره كل اطلاع دهند.
انتهای پیام/135