قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب «شاخص و نشان تجاري صداقت در بازار اسلامي» در آيندهاي نزديك خبر داد.
مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني:
كتاب «شاخص و نشان تجاري صداقت در بازار اسلامي» منتشر ميشود
خبرگزاری فارس , 2 اسفند 1395 ساعت 20:00
قم نیوز: مدير تدوين و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني از انتشار كتاب «شاخص و نشان تجاري صداقت در بازار اسلامي» در آيندهاي نزديك خبر داد.
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی، با اشاره به کتاب شاخص و نشان تجاری صداقت در بازار اسلامی اظهار کرد: نویسنده ابتدا در پیشگفتار و مقدمه به تعریف موضوع، صداقت، شفافیت، شاخص صداقت، ضرورتها و روش پیشینه بحث را آغاز کرده و در فصل اول به شفافیت در اقتصاد متعارف اشاره میکند.
وی خاطرنشان کرد: نویسنده سیر تاریخی بحث و نداشتن تقارن اطلاعات در این زمینه را برمیشکافد و راهبردهای علامتدهی عرضهکنندگان، طراحی نهادها و مدیریت و نظارت اطلاعات از سوی دولت را واکاوی میکند.
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با اشاره به فصل دوم اثر با عنوان بازار اسلامی و ویژگیهای آن گفت: این فصل نیز مقدمهای دارد که مفهوم بازار، جایگاه بازار در تمدن اسلامی، تطابق بازار با شرع، حاکمیت ارزشها و اخلاق اسلامی و صداقت بازار شکل گرفته در تمدن اسلامی در آن ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: فصل سوم مفهوم و جایگاه صداقت در اقتصاد اسلامی است که معنای صدق در لغت، چیستی صدق منطقی و صدق اخلاقی در آن مطرح میشود و نویسنده مفهوم صدق و صداقت را برمیشمارد و انواع صدق و کذب را از دیدگاه مرحوم نراقی بحث میکند.
روحانی عنون کرد: مبانی صداقت در اقتصاد اسلامی شامل چند موضوع است که توحید محوری، آخرتگرایی، انسان اقتصادی و عرصههای صداقت و ابعاد ساختاری در آن مطرح میشود.
وی با بیان اینکه فصل چهارم درباره شاخصهای صداقت در بازار اسلامی است گفت: شاخصهای زمینهساز، شاخصهای فرآیندی، قانونمندی و نظم، حاکمیت اخلاق، مسائل امانتداری، انصاف و وفای به عهد در این فصل مطرح میشود.
مدیر تدوین و چاپ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خاطرنشان کرد: در زمینه بازار رقابتی، بازار اسلامی، محاسبات شاخصهای صداقت در بازار محصولات کار میدانی در انتهای فصل انجام شده اینکه چه اندازه صداقت در بازار اسلامی مطرح است مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: این اثر به همت مرکز پژوهش کاربردی قدر و موسسه آموزشی و پژوهشی امام خیمنی توسط حجتالاسلام سیدمحمدکاظم رجایی با همکاری مصطفی کاظمی و عباس شفیعینژاد تألیف شده است.
کتاب «شاخص و نشان تجاری صداقت در بازار اسلامی» در ۱۸۶ صفحه تألیف شده و با قیمت ۱۱ هزار تومان در آیندهای نزدیک به همت انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی وارد بازار نشر میشود.
انتهای پیام / ۱۳۶
کد مطلب: 46420