کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیركل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

در دستور کار قرار گرفتن بحث ارتقای راه های استان قم

خبرگزاری ايرنا , 1 اسفند 1390 ساعت 17:31

قم نیوز: جواد دلاوری گفت: با توجه به اینكه استان قم در چهار راه مواصلاتی كشور قرار گرفته، بحث ارتقای راه های استان در دستور كار قرار گرفته كه اقداماتی در این زمینه انجام شده و باید اقدامات موثرتری برای ارتقای راه های قم انجام شود.


به گزارش قم نیوز، جواد دلاوری عصر دوشنبه در مراسم معارفه نخستین مدیركل راه و شهرسازی استان قم تصریح كرد: هم اكنون بخش عمده ای از ساخت و ساز مسكن مهر قم در منطقه پردیسان انجام می شود كه می توان با برنامه ریزی، مابقی ساخت و ساز مسكن مهر را در بافت های فرسوده قم ساماندهی كنیم.

وی افزود: قم دارای بافت فرسوده عمده ای است و طبق برنامه پنجم توسعه، سالانه ۱۰ درصد از بافت فرسوده شهری باید احیا شود.

دلاوری ادامه داد: ساخت و ساز ۴۲ هزار واحد مسكن مهر در استان قم، در دست اقدام است كه تاكنون ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسكن مهر مورد بهره برداری و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینكه استان قم در چهار راه مواصلاتی كشور قرار گرفته، بحث ارتقای راه های استان در دستور كار قرار گرفته كه اقداماتی در این زمینه انجام شده و باید اقدامات موثرتری برای ارتقای راه های قم انجام شود.

به گفته وی، تعریض راه های مواصلاتی، شش خطه كردن جاده قم - گرمسار، احداث بزرگراه قم - اراك، بهسازی راه های روستایی و رفع نقاط حادثه خیز استان می تواند از جمله مهم ترین اقدامات موثر برای ارتقای راههای مواصلاتی قم باشد.

نخستین مدیركل راه و شهرسازی استان قم، عصر دوشنبه با حضور معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مدیران استانی در تالار اجتماعات استانداری قم معارفه و از خدمات مدیركل راه و ترابری سابق این استان قدردانی شد.

در این مراسم كه در راستای ادغام وزارتخانه های "راه" و "مسكن و شهرسازی" و تشكیل اداره كل راه و شهرسازی استان قم ترتیب یافته بود، محمد رضا قلندر كه پیش از این، سرپرست اداره راه و شهرسازی بود بعنوان قائم مقام وزیر و مدیركل راه و شهرسازی استان قم معارفه و داریوش نظری مدیركل سابق راه و ترابری قم تودیع شد.

انتهای پیام/۱۱۰


کد مطلب: 4871

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/4871/دستور-کار-قرار-گرفتن-بحث-ارتقای-راه-های-استان-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir