قم نیوز: كتاب مهدويت، رسانه و ترويج فرهنگ به همت اداره كل پژوهشهاي اسلامي رسانه به چاپ رسيد.
كتاب «مهدويت، رسانه و ترويج فرهنگ» منتشر شد
خبرگزاری فارس , 8 خرداد 1396 ساعت 13:00
قم نیوز: كتاب مهدويت، رسانه و ترويج فرهنگ به همت اداره كل پژوهشهاي اسلامي رسانه به چاپ رسيد.
به گزارش قم نیوز، کتاب مهدویت، رسانه و ترویج فرهنگ از فصول انتظار، منجیباوری، آخرالزمان، رجعت و راهکارها تشکیل شده است.
مفهوم انتظار، ضرورت انتظار، اصلاح جامعه، بیمه شدن در برابر فساد محیط و جامعه، نقش انتظار، وظایف منتظران، شناخت حجت خدا و امام عصر(عج)، پیراستگی از بدیها و آراستگی به خوبیها و بایدها و نبایدهای انتظار در بخش انتظار این کتاب مطرح میشود.
دیدگاههای مهدیباوری، سیره امام مهدی(ع)، آسیبهای اندیشه مهدوی، امام مهدی(عج) از منظر اهل بیت(ع)، امام مهدی(عج) از منظر اهل سنت و نسبت مهدویت با انقلاب اسلامی ایران در بخش دوم این کتاب مورد تأکید قرار گرفته است.
در بخش آخرالزمان مباحثی در زمینه نشانهها، مفهوم و امیدهای آخرالزمان، رویدادهای اجتماعی و طبیعی نزدیک به عصر ظهور، تعیین وقت برای ظهور و نهی از تعیین وقت برای ظهور تبیین میشود.
فلسفه رجعت، استمرار تکامل معنوی مؤمنان، مجازات کافران و گردنکشان و رجعت در دعاها و زیارتها از جمله عناوین مطالبی است که در بخش رجعت بیان شده است.
در مقدمه این اثر می خوانیم: «استقبال و علاقه اقشار مختلف مردم به معارف و آموزههای مهدوی روز به روز افزایش پیدا میکند صدا و سیما در این زمینه میتواند نقش بیبدیلی ایفا کند و در زمینه برطرف شدن نیازهای مردم جامعه گام بردارد.
در تولید برنامههای آخرالزمانی باید مفهوم انتظار و فرهنگ مهدوی مورد توجه قرار گیرد که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.»
کتاب مهدویت، رسانه و ترویج فرهنگ به همت ادارهکل پژوهشهای اسلامی رسانه منتشر شد.
انتهای پیام / 136
کد مطلب: 48880