کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم:

حجاب برای زنان مصونیت به وجود می‌آورد

خبرگزاری فارس , 21 تير 1396 ساعت 19:17

قم نیوز: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم گفت: حجاب یک محدودیت است، اما محدودیتی که برای زنان مصونیت به وجود می‌آورد.


به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری ظهر امروز در همایش عفاف و حجاب؛ نشاط اجتماعی و امنیت اخلاقی که در تالار معصومیه ساختمان فرمانداری برگزار شد، با اشاره به هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: این هفته اختصاص به بانوان ندارد، اما معمولا بانوان حضور پررنگی در برنامه‌های هفته عفاف و حجاب دارند.

وی ادامه داد: عفاف و حیا اختصاص به ماه، هفته و روز خاصی ندارد، بخشی از حقوق شهروندی اهتمام شهروندان به تعامل با یکدیگر است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: پسران و دختران تفاوت‌های بنیادی با یکدیگر دارند، گرچه که آموزش در جامعه تاثیر گذار است، اما آموزش‌ فطرت را تغییر نمی‌دهد، تامین معاش زندگی و انجام کارهای سخت در جامعه بر عهده مردان است و وجود دو جنس در کنار یکدیگر تکامل کننده است.

ظهیری با اشاره به وضعیت خانواده در کشور اظهار کرد: خانواده در ایران حال خوبی ندارد، آمار طلاق به دلیل عوامل مختلفی در کشور بالا رفته است و درصدی از طلاق‌ها به دلیل تغییرات در جامعه است.

وی ادامه داد: حجاب یک محدودیت است، اما محدودیتی که برای زنان مصونیت به وجود می‌آورد، باید براساس قوانین اجتماعی باید به یکدیگر احترام بگذاریم و حجاب موجب نشاط اجتماعی و حضور زنان در جامعه خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم افزود: مردم در دوره رضاخان به قیمت به شهادت رسیدن در برابر قانون نابخردانه ممنوعیت حجاب ایستادند، امروز هم باید برای دفاع از حجاب در جامعه تلاش کنیم و قوانینی در این خصوص در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است.

ظهیری با اشاره به آثار حجاب اظهار کرد: باید پوشش ها و رفتارهای بانوان در جامعه به گونه ای باشد که تلذذها تنها به خانواده برگردد و جامعه فضای کار و تلاش باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید کار فرهنگی خودمان را براساس فضای جامعه تغییر بدهیم، به عنوان مثال اخیرا به دلیل ضرورت حفظ سلامت بانوان بحث ورزش صبحگاهی را در استان قم توسعه دادیم و سلامت روانی جامعه به پوشش بانوان ارتباط دارد.

انتهای پیام/137


کد مطلب: 50784

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/50784/حجاب-زنان-مصونیت-وجود-می-آورد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir