قم نیوز: سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: علاوه بر تامین مقدمات صدور پروانه به صورت الکترونیکی در شهرداری، امور مربوط به گزارش دهی ساخت و صدور دستور نقشه به صورت الکترونیکی انجام میشود.
سرپرست امور معماری و شهرسازی خبر داد:
افزایش خدمات الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری قم
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 28 شهريور 1396 ساعت 16:01
قم نیوز: سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: علاوه بر تامین مقدمات صدور پروانه به صورت الکترونیکی در شهرداری، امور مربوط به گزارش دهی ساخت و صدور دستور نقشه به صورت الکترونیکی انجام میشود.
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان با اشاره به خدمات ارائه شده در حوزه GIS و اتوماسیون شهرسازی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین فرآیندهایی که در حوزه شهرسازی پیگیری می شود و جزو اهداف این مجموعه هم هست هوشمندسازی شهر است.
جانقربان با تاکید بر اینکه در همین راستا شرایط حوزه شهرسازی از سرای هفت به هشت ارتقاء پیدا کرده است گفت: نرم افزار سرای هشت این امکان را به کاربر داده تا با کلیه نهادها و ارگانهای خدمات رسان لینک شده تا بتوانیم در این بستر خدمات بهتری ارائه کنیم.
وی نخستین ارگان هماهنگ شده با این مجموعه را نظام مهندسی خواند و افزود: برای کاهش تردد شهروندان و فرآیند صدور پروانه برای نخستین بار سامانه امضای الکترونیکی مهندسین ناظر در شهر قم فعال شده است.
سرپرست امور معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: هفت مهندس باید در شهرداری حضور پیدا کرده و مدارک پروانه را امضا کنند تا امکان صدور پروانه فراهم شود که این کار در حال حاضر به صورت الکترونیکی انجام میشود.
وی راهاندازی سامانه گزارشدهی مراحل ساخت و ساز را مورد توجه قرار داد و افزود: ناظرین موظف شدهاند تا از طریق این سامانه الکترونیکی گزارش هفتگانه را به شهرداری ارائه کنند.
جانقربان تصریح کرد: صدور دستور نقشه به صورت الکترونیکی و اتصال به سامانه نظام مهندسی برای تعیین مهندسین ناظر نیز صورت گرفته است.
انتهای پیام / 137
کد مطلب: 53799