مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم نقش آگاهی بخشی به مردم در کاهش خسارات در بحرانها را مورد تاکید قرار داد.
مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم مطرح کرد
نقش آگاهی بخشی به مردم در کاهش خسارات در بحرانها
خبرگزاری فارس , 12 دی 1396 ساعت 14:30
مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم نقش آگاهی بخشی به مردم در کاهش خسارات در بحرانها را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش قم نیوز علیاکبر رحیمی امروز در قم، با اشاره به فعالیتهای مرکز مدیریت بحران شهرداری قم اظهار کرد: با توجه به اینکه از عمر تشکیل مدیریت بحران در شهرداری بیش از 4 سال نمیگذرد اقدامات زیربنایی خوبی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه پروژههای مطالعاتی سالهای اخیر نقشهراهی را برای ما مشخص کرد گفت: امیدواریم براساس نتایج آنها بتوانیم اقدامات موثری را انجام دهیم؛ البته تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم اما تلاش کردیم با عمر کوتاهی که مجموعه دارد فاصله تا حد مطلوب را کم و کمتر کنیم ولی همچنان تا اوج آمادگی زمان زیادی لازم است.
وی با تاکید بر اینکه تابآوری شهر قم در برابر رخدادها مطلوب نیست تصریح کرد: این زنگ خطری برای مدیران تصمیمگیر خصوصا مردم قم است که باید موضوعات حوزه مدیریت بحران را جدی بگیرند.
رحیمی با تاکید بر نقش آموزش در حوزه مدیریت بحران گفت: اگر مردم آموزشهای لازم را ببینند قطعا در بحران با آگاهی بیشتری عمل خواهند کرد و خسارات کاهش خواهد داشت.
وی تصریح کرد: در حوادث گذشته در بیش از 80 درصد موارد کسانی که زیر آوار بودند را مردم نجات دادند و اگر به درستی آموزش ندیده باشند لطمات زیادی به مردم وارد میشود.
مدیر مرکز پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری قم با تاکید بر ضرورت پیشبینی برنامهها و اقدامات قبل از بحران بیان کرد: اگر امروز تدبیر کنیم که حتما روزی بحران پیش خواهد آمد و برنامهریزی داشته باشیم مشکلات در زمان بحران کمتر خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه شهر قم یکی از شهرهای خطرپذیر کشور است که باید قبل از بحران برای افزایش تابآوری آن اندیشه شود تصریح کرد: بیش از اینکه امکانات در زمان بحران مهم باشد آمادگی و مدیریت مهم است و در بخش دیگر باید به دنبال آگاهی بخشی به مردم باشیم.
انتهای پیام/136
کد مطلب: 58221