به گزارش قم نیوز، جواد ادیم، معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم با اشاره به اجرای پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در این استان ابراز داشت: این پروژه در سه شیفت کاری از اواخر مرداد ماه سال ۹۰ در استان قم آغاز شد و در حال حاضر تمامی اسناد هویتی این استان آرشیو الکترونیکی شده است.
ادیم تصریح کرد: در استان قم یک میلیون و ۳۱۷ هزار برگ سند هویتی و سجلی وجود دارد که روزانه افزون بر ۱۵ هزار برگ از این اسناد در اداره ثبت احوال شهرستان قم اسکن میشد.
وی همچنین افزود: با پیگیری های مستمر و منظم کمیته راهبردی آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی استان و با تلاش های شبانه روزی نیروهای بکار گرفته شده در این پروژه مهم توسط پیمانکاران مربوطه، عملیات اسکن کلیه اسناد ولادت به تعداد یک میلیون و ۱۱۵ هزار برگ سند و کلیه اسناد فوت استان به تعداد ۲۰۲ هزار برگ سند موجود در بایگانی اداره ثبت احوال تا ۱۰ فروردین به پایان رسیده است.
ادیم در ادامه گفت: عملیات داده آمایی اسناد باقی مانده و ارسال و بارگذاری این اسناد به مرکز داده سازمان ثبت احوال کشور نیز در حال انجام بوده و به زودی به اتمام خواهد رسید.
وی گفت: با اتمام این پروژه برای انجام کارهای مربوط به اسناد، ضرورتی به حضور و یا ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه افراد وجود ندارد و دسترسی و بهره برداری از اسناد سجلی به صورت الکترونیکی و مکانیزه صورت می گیرد.
ادیم یکی از مزایای اصلی پروژه آرشیو الکترونیکی اسناد را افزایش سرعت خدمات رسانی به مراجعان عنوان کرد و گفت: افزایش ضریب امنیت اسناد، صرفه جویی در وقت و هزینه به ویژه هزینههای مربوط به مراسلات پستی و بایگانی، حفظ اسناد از خطرات و بلایای طبیعی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد بر اثر استفادههای متعدد و نیز ارائه کلیه خدمات هویتی در اداره محل سکونت افراد بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه آنها از دیگر مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد است.
انتهای پیام/۱۰۹