آیا تا کنون به تکه کوچک کاغذی که معمولا مقام معظم رهبری در هنگام ایراد سخنرانی دردست چپ خود نگه میدارد و هر از گاهی نیم نگاهی بر آن می اندازد توجه کرده اید ؟
?>?>
نقش رسانه ها در خصوص سخنان رهبری
افکار نیوز , 20 اسفند 1396 ساعت 18:30
آیا تا کنون به تکه کوچک کاغذی که معمولا مقام معظم رهبری در هنگام ایراد سخنرانی دردست چپ خود نگه میدارد و هر از گاهی نیم نگاهی بر آن می اندازد توجه کرده اید ؟
نقش رسانه ها در خصوص سخنان رهبری
آیا تا کنون به تکه کوچک کاغذی که معمولا مقام معظم رهبری در هنگام ایراد سخنرانی دردست چپ خود نگه میدارد و هر از گاهی نیم نگاهی بر آن می اندازد توجه کرده اید ؟
نقش رسانه ها در خصوص سخنان رهبری
به گزارش قم نیوز این تکه کاغذ کوچک احتمالا حاوی سر خط نکات ومحور هایی است که ایشان برای مدیریت زمان و از قلم نیافتادن مطالب استفاده میکنند .
شاید به همین خاطر باشد که معظم له در طول هر سخنرانی به طیفی ازمهمترین مسائل کشور با هوشمندی و دقت اشاره میکنند و غالبا این گونه است که ایشان ضمن بیان مسائل به راه حل های برون رفت از این مسائل نیز اشاره میکنند .
برداشت شخصی این حقیر این است که این محور ها علاوه بر نتیجه بیش ازنیم قرن تلاش شبانه روزی ایشان در قبل و بعد از انقلاب ، محصول تیم های کارشناسی مختلفی است که در اختیار ایشان قرار میگیرد .
سوال مهم این است که دستگاه های تبلیغاتی کشور با سخنان ایشان و محور هایی که ایشان مطرح میکنند چه برخوردی میکنند ؟
آیا انتشار متن سخنان ایشان در چند سایت و پخش آن در بخش های مختلف خبری رسانه ملی کافی است ؟
عمیقا معتقدیم که اگر فرمایشات ایشان به درستی فهم شود و در دستور کار قرار گیرد قریب به اتفاق مشکلات کشور حل خواهد شد و مشکلات در پیش روی نیز محصول بر زمین ماندن و کم توجهی به رهنمود های معظم له است .
بنابر این انتظار کاملا درست و بجایی است که از همه دست اندرکاران امور تبلیغاتی بخواهیم تک تک محور های سخنان ایشان در فرصت های مبسوط مورد بحث و تبیین قرار گیرد و کارشناسان حوزه های مختلف در قالب های مختلف به تشریح ابعاد هر یک از این محور ها بپردازند .
بعنوان مثال محور های مطرح شده در سخنرانی ایشان در جمع مردم آذربایجان در 29 بهمن ماه آورده میشود
1- تاکید بر ضرورت وجود انتقاد سازنده
2-تاکید برمردمسالاری حقیقی
3-اعتراف به عقب ماندگی در زمینه عدالت
4-اهمیت جوان گرایی
5-لزوم جبران تبلیغات ضعیف، کمکار و کمابتکار
6-هشدار نسبت به پدیده ارتجاع
7-هشدار نسبت به بازگشت اشرافیگری
8- وجود پرشمار مدیران حقیقتاً انقلابی
9-صادرات خوب، واردات در حد نیاز
10-اولویت خدمت رسانی به قشرهای ضعیف و مناطق محروم
همانگونه که در بند پنجم نیز مقام معظم رهبری تاکید کردند که در زمینه تبلیغات ضعیف ، کم کار و کم ابتکار هستیم باز هم شاهد هستیم که نسبت به این 10 محوری که ایشان در صحبت های اخیرشان تاکید کردند کار ویژه و خاصی انجام نشد و جای دارد جبران ضعف در این حوزه به صورت جدی مورد پیگیری قرار گیرد .
شایان ذکر است موارد ذکر شده در فرمایشات معظم له دقیقا همان مطالبات عموم مردم نیز هست بنابر این چرا باید به واسطه غفلت و کم کاری اجازه دهیم دشمن غدار همین مطالب را از شبکه ها و سایت های خود به نشانه همدردی با مردم مطرح کنند و روز به روز بین مردم و مسئولین نظام فاصله ایجاد کنند .
محمد اسماعیلی دهقی
کارشناس مسائل سیاسی
انتهای پیام / 137
کد مطلب: 61393