کارشناس و منتقد حوزوی سینما و تلویزیون یکی از شروط موفقیت صدا و سیما در برنامه های مناسبتی و مذهبی را تربیت و پرورش نیروی متخصص و خلاق دانست.
کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون:
پرورش نیروی انسانی خلاق ، شرط توفیق رسانه ملی در برنامه های مناسبتی و مذهبی است
خبرگزاری حوزه نیوز , 15 مرداد 1397 ساعت 2:49
کارشناس و منتقد حوزوی سینما و تلویزیون یکی از شروط موفقیت صدا و سیما در برنامه های مناسبتی و مذهبی را تربیت و پرورش نیروی متخصص و خلاق دانست.
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام سید علی آتش زر با بیان این که رسانه ملی در حال حاضر از حیث فرم به غنای لازم در زمینه برنامه سازی به ویژه برنامه های مناسبتی و دینی دست پیدا نکرده است، اظهار داشت: معمولاً در عرصه برنامه های دینی به معنای عام کلمه شامل برنامه های نمایشی ، ترکیبی و دیگر برنامه ها ، در زمینه غنای فرمی با مشکل جدی روبرو هستیم.
وی افزود: باید با یک نگاه یادگیرنده و دقیق ، تجربیات موفق در برنامه سازی دینی در سطح دنیا را آنالیز کرده و متناسب با آموزه های دینی و فرهنگی خود ، فرم مطلوب را به دست آوریم و آن را بکار ببندیم.
حجت الاسلام آتش زرگفت: البته این طور هم نبوده که تاکنون بر روی هیچ فرمی فکر نشده باشد ، چرا که اتفاقاً برخی فرم های موفق در این عرصه وجود داشته و ما شاهد تولید و پخش برخی برنامه های خوب مناسبتی و مذهبی در شبکه های سیمای جمهوری اسلامی بوده ایم اما امروز در این زمینه خلأ ها و ضعف های جدی را مشاهده می کنیم.
این کارشناس و تحلیلگر سینما و تلویزیون همچنین اضافه کرد: آنچه در مقطع کنونی حایز اهمیت است این که ما باید به سمت فرآیندنگاری و سیاست گذاری دامنه دار و مستمر و با برنامه حرکت کنیم و گرنه فعالیت ها و اثرات کارها به جهت دخیل بودن سلایق، ابتر می ماند
وی گفت: این که ما در حال حاضر حتی سطح برنامه های پنج سال و ده سال پیش را هم نداریم، یک ایراد است ، ضمن آن که نباید از یاد ببریم که به هر حال امروز نیازهای معرفتی و ایمانی و معنوی مردم و به خصوص نسل جوان تغییر یافته است
حجت الاسلام آتش زر بیان داشت: از دیگر سو ، تفکرات و آموزه های رقیب به شدت سربرآورده و لذا بدون ملاحظه این مسایل هر برنامه ای که در تلویزیون ساخته شود مخاطب چندانی پیدا نمی کند.
وی با اشاره به این که ما مشکل جدی در لایه های رسوب گرفته صدا و سیما داریم، گفت: بی شک تغییر نیازهای زمانه و پیچیده شدن فرآیند انتقال آموزه های معرفتی و ایمانی و نیز فقر منابع انسانی متخصص و خلاق، رسانه ملی را با بحران روبرو کرده است به طوری که هنوز رسانه ما وقتی می خواهد برنامه مناسبتی بسازد فی المثل اکتفا می کند به این که یک روحانی یا نهایتاً یک استاد دانشگاه غیر روحانی را بیاورد و حداکثر بین صحبت های کارشناسان نیز یک میان برنامه ای برای پر کردن آنتن گنجانده شود و حال آن که این سبک برنامه سازی حتی در شأن یک تلویزیون خصوصی هم نیست چه رسد به صدا و سیما که به تعبیر امام راحل باید در تراز دانشگاه عمومی باشد.
منتقد حوزوی سینما و تلویزیون کشورمان همچنین افزود: در درجه اول بنده معتقدم که ساخت و ارایه برنامه های دینی در صدا و سیما نیاز به خلاقیت دارد و این که ضمن رفع مشکلات مالی امروز رسانه ملی ما بتوانیم نیروی متخصص و خلاق را تربیت کنیم که بتواند ماموریت ها را به درستی اجرا کند.
وی در خاتمه سخنان خود ابراز داشت: البته در برخی بخش ها به نظرم وضع رادیو بهتر است و حال آن که ما با توجه به مخاطبان انبوه تلویزیون باید با سیاست گذاری درست و ایجاد زمینه خلاقیت در برنامه سازی و آن بحث تربیت نیرو، شبکه های سیما را از حیث برنامه های مناسبتی و مذهبی به خوبی تقویت کنیم.
انتهای پیام / 137
کد مطلب: 67444