به گزارش قم نیوز، جواد ادیم اظهار داشت: آرشیو الکترونیکی اسناد یکی از پروژههایی است که به صورت ملی توسط سازمان ثبت احوال و در تمام ادارات ثبت احوال استانها از سال گذشته آغاز شد.
وی ادامه داد: این پروژه مزایای زیادی دارد که در استان قم از اواخر مرداد ماه سال ۹۰، در محل سالن آرشیو الکترونیکی اداره شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.
معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم یادآور شد: در بایگانی اداره ثبت احوال استان قم یک میلیون و ۳۱۷ هزار برگ سند هویتی و سجلی وجود دارد که این تعداد شامل یک میلیون و ۱۱۵ هزار برگ سند ولادت و ۲۰۲ هزار سند فوت است.
ادیم ابراز داشت: با پیگیریهایی که کمیته راهبردی این پروژه با حضور مدیرکل، معاونین و پیمانکاران آن انجام داد، در فروردین ماه ۹۱ عملیات اسکن این پروژه در استان قم انجام شد.
وی با بیان اینکه مرحله داده آمایی و ارسال اسناد به مرکز داده سازمان در حال انجام است، تصریح کرد: داده آمایی ۸۲۰ هزار برگ از این اسناد و ارسال آنها به مرکز داده سازمان انجام شده است.
معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم با اشاره به مزایای انجام این پروژه گفت: افرادی که شناسنامه آنها صادره از قم است، ضرورتی برای حضور و ارسال مدارک به اداره محل صدور شناسنامه ندارند.
ادیم عنوان داشت: شهروندان قمی با اتمام این پروژه از هر شهری میتوانند با استفاده از آرشیو الکترونیکی اسناد خدمات ثبت احوال را درخواست کنند.
وی گفت: افزایش سرعت در خدمات رسانی به مراجعان، افزایش ضریب امنیت اسناد، صرفه جویی در وقت و هزینه به ویژه هزینههای مربوط به پست و بایگانی اسناد، حفظ اسناد از خطرات و بلایای طبیعی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد براساس استفاده متعدد از مزایای اجرای این پروژه است.
معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم عنوان داشت: استان قم به عنوان نخستین استان در کشور، عملیات اسکن این پروژه را انجام داده است و عملیات داده آمایی یک میلیون و ۱۱۰ هزار برگ سند از میزان یک میلیون و ۳۱۷ هزار برگ سند صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: ارسال ۸۲۰ هزار برگ به مرکز داده سازمان و بارگذاری در آنجا برای استفاده در مراکز دیگر نیز انجام شده است و داده آمایی ۲۰۰ هزار برگ سند باقی مانده است که طی یک ماه آینده داده آمایی و ارسال آنها به مرکز انجام خواهد شد.
انتهای پیام/۱۰۹