در شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم طرح خرید 23 اتوبوس با قیمت هر اتوبوس 750 میلیون تومان به تصویب رسید.
مصوبات شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم
پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم , 23 مهر 1397 ساعت 15:41
در شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم طرح خرید 23 اتوبوس با قیمت هر اتوبوس 750 میلیون تومان به تصویب رسید.
به گزارش قم نیوز شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم پیش از ظهر امروز به ریاست عبدالله جلالی و با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار قم و دیگر اعضای شورا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.
در ابتدای این جلسه لایحه مجوز عدم دریافت مابه التفاوت عوارض تمدید پروانه و رعایت تبصره 5 بند ج در خصوص عمق روی باب پلاک ثبتی 33/1867 با مالکیت عبدالحمید عابدینی مطرح شد و با رای اعضای شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.
مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز تفریغ بودجه سال 96 سازمان فرهنگی وزشی شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و گفت: درزمینه تفریغ بودجه این سازمان ابهاماتی وجود داشته که در کمیتههای تخصصی بهصورت مستمر بررسی و پیگیری شده است.
حسن مالکی نژاد در خصوص فعالیت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، اظهار کرد: عمده فعالیت این سازمان در 6 ماه نخست سال جاری است، اما با این وجود معمولا بیشتر بودجه در 6 ماه دوم سال پرداخت میشود، باید درآمدها و هزینههای سازمان تراز شود.
وی ادامه داد: اگر مشخص باشد که به صورت ماهیانه چه مقدار بودجه به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم پرداخت میشود، امکان مدیریت هزینهها محقق خواهد شد.
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در یک سال اخیر کارهای خوبی را در مناسبتهای ملی و مذهبی و فرهنگ شهروندی انجام داد، بدهیهای این سازمان به تدریج در حال پرداخت شدن است، اختصاص بخش ثابتی از بودجه شهرداری به سازمان را در بودجه سال 98 دنبال خواهیم کرد.
مالکی نژاد با اشاره به حمایت شهرداری قم از سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری، اظهار کرد: سالنهای ورزشی در دست احداث در شهر پس از بهره برداری در اختیار این سازمان قرار میگیرد و این سالنها منبع درآمدی برای سازمان خواهند شد.
سید مجتبی سبحانی ثابت عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گره زدن بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم به درآمدهای این سازمان را غلط دانست و تصریح کرد: باید بودجههای این سازمان در نیمه نخست سال جاری با توجه به برنامه سازمان در فصل تابستان پرداخت شود، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم بودجه اش باید در اولویت قرار بگیرد.
حجتالاسلام والمسلمین سید محمد آتش زر در بخش دیگری از جلسه با اشاره به مشکلات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، اظهار کرد: این سازمان به دلیل مشکلات مالی قدرت مانور ندارد، شهرداری باید کار فرهنگی با رویکرد شهروند محور را در دستور کار قرار بدهد و باید بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به صورت مستقیم پرداخت شود تا بتواند کار انجام بدهد.
عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: باید در خصوص بودجه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم فکری اندیشیده شود، همچنین باید فعالیتهای این سازمان در راستای وظایف تعیین شده برای آن باشد.
روح الله امراللهی عضو شورای اسلامی شهر قم هم در این جلسه تعداد کارمندان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم را زیاد دانست و تصریح کرد: در دورههای گذشته کارمندان زیادی به این سازمان تحمیل شدند که هزینه زیادی برای پرداخت حقوق آنها صرف میشود.
در نهایت طرح اخذ مجوز تفریغ بودجه 1396 سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم هم با رای اعضای شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید.
عباس ذاکریان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه این جلسه، گفت: دولت هیچ سهمیه ای در طرح نوسازی ناوگان در سال جاری برای اتوبوس درون شهری ندیده است، سال گذشته 50 اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی قم کردیم و به دنبال خرید 23 اتوبوس دیگر هستیم که پیشفاکتورها برای این اتوبوسها دریافت شد.
آتش زر اذعان داشت: دولت از بخش اتوبوسرانی حمایت نمیکند و وزیر کشور باید تدبیری در این خصوص بیندیشد، فعالان بخش خصوصی با وجود اینکه اتوبوسها را به قیمت پایین گرفتند، اما به دلیل افزایش هزینهها نمیتوانند مدیریت داشته باشد.
وی افزود: واگذاری بخش اتوبوسرانی به بخش خصوصی باید به صورت مدیریت شده باشد، تعدادی از اتوبوسها در نهایت باید در دست سازمان اتوبوسرانی بماند.
در ادامه حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وضعیت شرکت اتوبوسرانی شهرداری قم، اظهار کرد: سهم اتوبوسرانی در حمل و نقل شهری در قم کمتر شده، یک دلیل آن پایین آمدن کیفیت خدمات رسانی در شرکت اتوبوسرانی شهرداری قم است و وضعیت این شرکت به سمت بحران میرود.
وی بیان داشت: در مقابل افزایش هزینههای بخش اتوبوسرانی نه تنها درآمدهای این بخش بالا نرفته، بلکه کاهش پیدا کرده است، شهرداری و دولت باید به تعهدات خود در قبال بخش اتوبوسرانی عمل کنند. دولت در چند سال اخیر کمکی به این بخش نکرده است و یارانه حمل و نقل توسط دولت پرداخت نمیشود، شهرداری قم هم به وظیفه خود در قبال بخش اتوبوسرانی به صورت کامل عمل نمیکند.
عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: هزینههای بخش اتوبوسرانی به دوش مردم افتاده است و اگر شرایط این گونه ادامه پیدا کند، توقف فعالیت بخش اتوبوسرانی در قم دور از انتظار نیست و باید این بخش مورد حمایت شهرداری باشد.
بختیاری هزینههای تامین اتوبوس را بالا دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه با افزایش قیمت اتوبوس، امکان خرید 300 اتوبوس برای شهر قم ممکن نیست، به همین دلیل باید به دنبال حفظ ناوگان اتوبوسرانی فعلی باشیم، همچنین اختصاص بخشی از اوراق مشارکت شهرداری به خرید اتوبوس هم کار خوبی است.
لایحه اخذ مجوز اصلاحیه مصوبه شورای 1573 با موضوع انتشار اوراق مشارکت سال 1397 با مبلغ 700 میلیارد تومان نیز در جلسه شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسید تا امکان پرداخت بخشی از این اوراق به بخش اتوبوسرانی قم و خرید اتوبوس برای این بخش فراهم شود.
طرح خرید 23 اتوبوس با قیمت هر اتوبوس 750 میلیون تومان در قالب لایحه دو فوریتی آخرین طرحی بود که در جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت و دو فوریت و اصل آن به تصویب رسید.
انتهای پیام / 137
کد مطلب: 70172