استاد حوزه علمیه قم گفت: خواست خدا بر این قرار گرفت که رژیم سعودی جنایتکار با قتل یک فرد در اتهام حقوق بشری واقع شود؛ اما پرسش این است که چرا دنیا، قتل مستمرّ و فجیعانه مردم مظلوم یمن را جنایت علیه حقوق بشر نمی داند؟
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد
یک بام و دو هوای جهان در برابر جنایات سعودی
خبرگزاری فارس , 7 آبان 1397 ساعت 18:01
استاد حوزه علمیه قم گفت: خواست خدا بر این قرار گرفت که رژیم سعودی جنایتکار با قتل یک فرد در اتهام حقوق بشری واقع شود؛ اما پرسش این است که چرا دنیا، قتل مستمرّ و فجیعانه مردم مظلوم یمن را جنایت علیه حقوق بشر نمی داند؟
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علی اصغر قائمی پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در مسجد امیرالمؤمنین (ع) قم اظهار کرد: این چه نظام حقوق بشر است که برای دوشیدن بیشتر حاکمان عربستان و دستبرد زدن به ثروت این کشور، قتل خاشقچی را سرلوحه رسانههای خود قرار میدهد و آن را در بوق و کرنا جار میزند؛ اما مدتها سرکوب کودکان بی گناه یمن و کُشتار آنان را نمی بیند و یا در برابر آن سکوت میکند؟!
وی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال، قیام حجت خود یعنی حضرت صاحب الزمان (عج) را برای برچیدن همه جنایتها و بی عدالتیها در نظر گرفته است، قیام آن حضرت را در طلب خون همه مظلومان و بویژه آقا سیدالشهداء (ع) دانست که تعبیر «أین الطالب بدم المقتول بکربلا» در دعای ندبه هم اشاره به همین مطلب دارد.
نویسنده کتاب «اصول اعتقادات در 40 درس» با اشاره به مبحث «رجعت» به عنوان یکی از درسهای مهم اعتقادی شیعه آل محمد (ص) تأکید کرد: بر اساس متون معتبر دینی، «رجعت» یکی از مباحثی است که بدون شک اتفاق خواهد افتاد و از این رو لازم است تا مؤمنان بر اساس متن زیارت مهم جامعه کبیره یعنی «مؤمن بِإیابِکم و مُعتقدٌ برجعتکم» و یا متن زیارت آل یس یعنی «و أنَّ رَجعتَکم حقٌّ لا رَیبَ فیها»، بر این اصل پایبند باشند.
وی افزود: بر اساس این اصل اعتقادی، دنیا هم شاهد رجعت و بازگشت ائمه معصومین (ع) و حتی برخی از خاصان مؤمن و یاران مُخلص امامان معصوم (ع) برای برقراری حکومت عدل و هم بازگشت برخی ظالمان عالم برای گرفته شدن انتقام دنیایی از آنهاست.
مدرس اخلاق و علوم تربیتی در حوزه علمیه قم در عین حال اضافه کرد: البته نکته مهمی در این زمینه باید مورد دقت نظر بیشتر قرار گیرد و آن نکته این است که برخی فکر میکنند که اصطلاح «آخر الزّمان» به معنی پایان دنیا پس از ظهور حضرت بقیت الله الأعظم (عج) است در حالی که متون معتبر اسلامی نشان میدهد که از زمان حضرت آدم ابوالبشر (ع) تا امروز، حداکثر 12 هزار سال سپری شده است اما بر اساس همان متون، حکومت عدل و عدالت حضرت حجت ابن الحسن (ع) و سایر معصومین (ع) – که بر اساس اصل اعتقادی رجعت، به این دنیا بازخواهند گشت و حکومت خواهند کرد تا برپایی قیامت، حدود 80 هزار سال به طول خواهد انجامید که این امر نشان دهنده آن است که بشریت به مدت طولانی، حکومت عدل و عدالت را تا قبل از برپایی قیامت تجربه خواهد کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه همچنین مسیر اتفاقات امروز در جهان را به سمت و سوی کشف حق و حقیقت عنوان کرد و گفت: تعبیر رهبر معظم انقلاب به اینکه رژیم صهیونیستی اسرائیل، 25 سال آینده را نخواهد دید، حرف و تحلیلی کاملا حساب شده و به پشتوانه مطالب برآمده از متون دینی و روایات ماست و قطعا محقق خواهد شد.
حجت الاسلام قائمی ضمن تشویق همگان به دعا برای تعجیل در ظهور حضرت حجت بن الحسن المهدی (عج) و مطالعه درباره مسائل مهدویت، به برخی شبهات مطرح درباره این امر پرداخت و در پاسخ به این شبهه که مگر 313 نفر انسان صالح برای آغاز ظهور حضرت مهدی (عج) در دنیا وجود ندارد گفت: این 313 نفر اشاره شده در روایات، انسانهایی هستند که طی الارض برای آنها عادی است؛ چراکه باید پس از شنیدن ندای حضرت، خود را از هر نقطه ای از دنیا که در آن زندگی میکنند به ایشان برسانند از طرف دیگر باید به این نکته هم توجه داشت که ممکن است این 313 نفر آماده و مهیای قیام حضرت باشند و از این رو باید منتظر ماند و دید که مشیت الهی، چه زمانی را بر ظهور حجت در نظر میگیرد؛ چراکه جُز خود خداوند متعال، هیچ موجودی زمان قطعی ظهور را نمی داند و از آن باخبر نیست.
انتهای پیام/ 137
کد مطلب: 70590