رئیس شورای شهر قم گفت: دولت به تعهدات ۸۳ درصدی خود در قبال ناوگان هزینههای حملونقل عمومی قم عملنکرده و وضعیت ناوگان اتوبوسرانی نگرانکننده است.
وضعیت ناوگان حملونقل عمومی استان قم نگرانکننده است
خبرگزاری تسنیم , 7 بهمن 1397 ساعت 15:10
رئیس شورای شهر قم گفت: دولت به تعهدات ۸۳ درصدی خود در قبال ناوگان هزینههای حملونقل عمومی قم عملنکرده و وضعیت ناوگان اتوبوسرانی نگرانکننده است.
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی با اشاره به روند تصمیمگیری مجموعه مدیریت شهری اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری قم با افق 20 ساله 1414 و برنامه 5 ساله 1400 و برنامه یکسالهای که برشی از برنامه 5 ساله تصمیمگیری در مسئله مدیریت شهری را انجام میدهد.
وی با انتقاد از تصمیمگیریهای جزیرهای در برخی فعالیتهای سابق و فعلی افزود: خدمت، اساس کار شورای پنجم بوده و اعتقاد این شورا بر این بوده که سیاست زدگی و پراکندهکاری تاکنون سودی برای شهر نداشته و به همین خاطر نیز شورای پنجم سعی کرده بههیچعنوان وارد کارهای حاشیهای نشود.
جلالی گفت: به نظر میرسد شرایطی ایجادشده که قم مسیر خود را بهسوی توسعه و پیشرفت پیداکرده اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد، قم شهری بوده که 96 درصد جمعیت آن در داخل شهر زندگی میکند بنابراین تمام مراتب توسعه و پیشرفت این شهر در داخل شهر متبلور میشود.
رئیس شورای شهر قم ادامه داد: اصلاحیه بودجه سالم 97 شهرداری قم به 2 هزار و 100 میلیارد تومان افزایش پیداکرده که به نظر میرسد امسال تمام این بودجه تحقق پیدا کند، درآمد و هزینه کرد درست مهمترین هنری بوده که از شورای شهر و شهرداری انتظار میرود.
وی با اشاره به برخی از مهمترین مشکلات پیش روی شهر قم تصریح کرد: مشکل حملونقل و ترافیک و فرسودگی ناوگان حملونقل عمومی از مشکلات مهم مدیریت شهری قم است، دولت قبل 83 درصد از هزینه نوسازی و خرید ناوگان حملونقل عمومی را پرداخت میکرد اما در دولت کنونی مبلغی از این محل به شهرداریها پرداختنشده است.
جلالی ابراز کرد: در زمینه فرسودگی ناوگان حملونقل عمومی نگرانی جدی وجود دارد. در شورای عالی شهرسازی از 1700 هکتار بافت شهری قم 315 هکتار بهعنوان بافت تاریخی تعریفشده است، شهرداری و شورای شهر قم به این تصمیم انتقاد داشته و معتقد است مبنای این تصمیمگیری عکسهای هوایی سال 1325 بوده و امروز شرایط بافتهای شهری قم کاملاً تغییر کرده است.
وی ادامه داد: از سال 25 شمسی تاکنون بسیاری از بافتهای تاریخی از بین رفته و امروز اثری از آنها در قم نیست، مشکل اصلی شهر قم این بوده که بهجای لکهای دیدن بافتهای تاریخی؛ آنها را بهصورت پهنهای استخراج و تصویب کردهاند، 315 هکتار بافت تاریخی مانع از توسعه و سرمایهگذاری و همچنین نوسازی و بازآفرینی شهری شده است.
رئیس شورای شهر قم با اشاره به مشکل پارکینگ شهر قم ابراز کرد: در بودجه سال 98مسئله پارکینگ بهصورت ویژه دیدهشده است، تملک مهمترین مشکل قم در احداث پارکینگ است، کمبود سرانههای تفریحی، فرهنگی و سرانههای سبز از مهمترین مشکلات شهر قم است.
جلالی تأکید کرد: فرودگاه قم، منوریل، مترو، قطار سریعالسیر تهران- قم- اصفهان و پروژه شهید کاظمی از مهمترین مشکلات شهری قم بوده که فقط با ورود مراکز ملی قابلحل شدن بوده و از عهده مجموعه مدیریت شهری قم خارج است.
انتهای پیام/ 137
کد مطلب: 73887