قم نيوز : مدیرکل ارشاد استان قم گفت: یکی از اقداماتی که توسط این اداره انجام شده توزیع ۱۰ هزار ویژه نامه تحت عنوان پیک فرهنگی است که مختص مسافران نوروزی است.
به گزارش قم نیوز سیدموسی حسینی کاشانی در جلسه ستاد تسهیلات زائران و خدمات سفر که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد اظهار داشت: در زمینه اطلاعرسانی دو سال است که این موضوع مطرح است که ورودی شهر قم متناسب با این شهر نیست و با هماهنگیهای صورت گرفته تلاش میشود تبلیغات فرهنگی متناسب با شهر باشد.
وی افزود: یکی از اقداماتی که توسط اداره کل ارشاد استان انجام شده توزیع 10 هزار ویژه نامه تحت عنوان پیک فرهنگی است که مختص مسافران نوروزی است، برنامههای فرهنگی نوروزی و جاذبههای گردشگری و مذهبی استان در این ویژه نامه آمده است.
مدیرکل ارشاد استان قم تصریح کرد: با توجه به برنامهریزیهای صورت گرفته 50 هزار جلد کتاب در 7 نقطه اصلی شهر قم برای مسافران نورزی توزیع میشود، در این زمینه طرح توزیع کتاب خوب و عیدی کتاب و فعالیت فرهنگی برای کودکان مورد تاکید است.
حسینی کاشانی بیان کرد: یک هزار سازه تبلیغاتی در استان قم وجود دارد که 600 سازه در شهر و 400 سازه در جاده است و بر اساس قانون 20 درصد از زمان تبلیغات سازهها باید فرهنگی باشد.
وی بیان کرد: در یک سال گذشته پیامهای فرهنگی که حاوی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و ترویج عفاف و حجاب باشد، روی سازههای تبلیغاتی پیاده نشده است.
مدیرکل ارشاد استان قم عنوان کرد: مباحث فرهنگی اولویت شهر قم است، ورودیهای شهر قم زیبنده این شهر نیست و از سوی دفاتر مراجع تقلید نیز نسبت به برطرف کردن کاستیها تذکر داده شده است.
حسینی کاشانی بیان کرد: سال آینده بخشی از اعتبارات اداره کل ارشاد برای تبلیغات فرهنگی مناسب روی بیلبوردهای ورودی شهر اختصاص پیدا میکند.
وی با بیان اینکه حدود 80 سازه تبلیغاتی در سطح شهر قم متعلق به دستگاههای اجرایی است، خاطرنشان کرد: ولی هماهنگی لازم را ندارند و اگر تبلیغات یکنواخت در سطح شهر اتفاق بیفتد شاهد برطرف شدن نقیصه هستیم.