به گزارش قم نیوز، اسدالله گایینی اظهار کرد: در خصوص املاک بدون سند، قانونی وجود دارد که در سال گذشته مجدداً به تصویب رسید و بر اساس آن، مهلت سه ماههای در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار داده شده است و هم اکنون تکمیل آیین نامه آن در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه تصویب نهایی این قانون موجب رفع مشکلات املاک بدون سند خواهد شد، گفت: مالکان میتوانند پس از رفع موانع و تصویب این قانون، نسبت به درخواست برای صدور اسناد ثبتی اقدام کنند.
گایینی عنوان داشت: در خصوص ثبت و انتقال املاک غیر منقول نیز نسبت در سال گذشته نسبت به سال ۸۹ شاهد افزایش ۲۴ درصدی در استان قم هستیم ضمن اینکه طی مدت مشابه ۳.۵ درصد افزایش نیز در زمینه املاک منقول صورت گرفته است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم از افزایش ۱.۵ درصدی خبر داد و گفت: در همین مدت، شش درصد کاهش نرخ طلاق در قم صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰ پرونده طی سال گذشته در ادارهکل ثبت اسناد و املاک استان قم تشکیل شده است، افزود: چنانچه این پروندهها در این ادارهکل تشکیل نمیشد، افراد مجبور بودند به مراجع قضایی مراجعه کنند.
گایینی بیان داشت: کاهش زمان رسیدگی به پرونده و وصول طلب از راههای قانونی و سریعتر، از جمله مزایای تشکیل پرونده در ادارهکل ثبت اسناد و املاک است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم اسناد رهنی، چک، مهریه و طلب ارگانها را از موضوعات مربوط به پروندههای موجود دانست و خاطرنشان کرد: تمام این موارد به درخواست افراد صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه ۱۱ هزار سند در استان قم طی سال گذشته به صورت کاداستر صادر شده است، گفت: ضریب امنیتی این اسناد بالا بوده و جعل آنها بسیار مشکل خواهد بود و طی این مدت در استان قم، تاکنون مورد جعلی کشف نشده است.
گایینی افزود: از نیمه دوم سال جاری، فراخوان صدور سند تک برگ در استان قم داده خواهد شد تا زمینه جعل اسناد کاهش یابد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم از صدور ۱۳۱۵ سند مسکن مهر طی سال گذشته در استان قم بیان داشت: ۲۲۰ سند موقوفه و ۱۲۰ سند مربوط به اراضی دولتی و ملی از جمله اسناد صادر شده طی سال گذشته در استان قم هستند.
انتهای پیام/ ۱۰۳