دبیر مجمع ناشران دیجیتال اسلامی، با بیان اینکه سود تولید محتوا در فضای مجازی به جای تولید کننده به جیب اپراتورها می رود گفت: ایجاد سبد پلتفورمی میان شرکت های تولید کننده محتوا و اپراتورهای تلفن همراه می تواند موجب تحول در این زمینه شود.
سود تولید محتوا در فضای مجازی به جیب اپراتورها میرود
خبرگزاری ايرنا , 16 تير 1398 ساعت 13:45
دبیر مجمع ناشران دیجیتال اسلامی، با بیان اینکه سود تولید محتوا در فضای مجازی به جای تولید کننده به جیب اپراتورها می رود گفت: ایجاد سبد پلتفورمی میان شرکت های تولید کننده محتوا و اپراتورهای تلفن همراه می تواند موجب تحول در این زمینه شود.
به گزارش قم نیوز سعید مشهدی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره ملی رسانههای دیجیتال در قم افزود: یکی از تفاهم نامههای مهم امضا شده در حاشیه این نمایشگاه امضا تفاهم نامه مجمع ناشران دیجیتال اسلامی و اپراتورهای تلفن همراه بود که اجرایی شدن این تفاهمنامه منجر به تحول تولید محتوا در فضای مجازی میشود.
وی با بیان اینکه متاسفانه هیچگونه حمایت جامعی از صنعت تولید محتوا در فضا مجازی انجام نشده است، ادامه داد: به دلیل اینکه کمکهای صورت گرفته از فعالان تولید محتوا به صورت جامع و با مشارکت تمام دستگاههای متولی صورت نگرفته است، همواره این کمکها منجر به تحول در این زمینه نشده و به نتیجه مطلوب نرسیده است.
دبیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال قم، افزود: تولید محتوای فضای مجازی علاوه بر حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند مشارکت و نفش آفرینی وزارت ارتباطات است.
مشهدی ادامه داد: وزارت ارتباطات هیچ دغدغهای نسبت به نوع محتوا تولیدی در فضای مجای ندارد و تنها برای این وزارتخانه بسترسازی برای توسعه فضای مجازی است و این باعث شده تا تولید محتوا در این فضا همواره با چالش مواجه باشد.
دبیر مجمع ناشران دیجیتال اسلامی، افزود: تولید محتوا باعث ترافیک پهنای باند در فضای مجازی شده و هر چه ترافیک بیشتر باشد، وزارت ارتباطات درآمد بیشتری دارد، در واقع تمام پول محتوای تولید شده در این فضا به جای تولید کننده به جیب وزارت ارتباطات میرود.
وی بیان کرد: در چنین شرایطی امکان رشد و تقویت تولید محتوا به ویژه تولید محتوای دینی در بستر فضای مجازی به دلیل درآمدزا نبودن، ممکن نیست که تحول در زمینه تولید محتوا در این زمینه نیازمند اصلاح این اشکال است.
مشهدی، پیشنهاد تعریف سبد پلتفورم و رایگان شدن برخی تولیدات فضای مجازی را اقدامی موثر برای حمایت از تولید محتوا در این بستر دانست و ادامه داد: در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه رسانههای دیجیتال کشور در قم، موفق به امضای تفاهم نامه با اپراتورهای تلفن همراه در این زمینه شدیم که تبدیل این تفاهمنامه به قراردادنهایی در آینده تولید محتوا در فضای مجازی بسیار حیاتی است.
دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال، عصر سه شنبه ۲۸ خردادماه امسال با حضور عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزههای علمیه در قم گشایش یافت و پس از چهار روز فعالیت، روز جمعه ۳۱ خردادماه به کار خود پایان داد.
در این نمایشگاه بیش از ۵۰ کسب و کارهای بزرگ فضای مجازی کشور حضور داشتند.
انتهای پیام/ 110
کد مطلب: 79528