معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: باید در طرحهای اجرایی در اطراف حرم مطهر، دسترسی به حرم و مدارس علمیه بهصورت خاص دیده شده و کمبود پارکینگ خودرو و موتورسیکلت حل شود.
کمبود پارکینگ هسته مرکزی قم برطرف شود
خبرگزاری تسنیم , 11 مهر 1398 ساعت 19:53
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: باید در طرحهای اجرایی در اطراف حرم مطهر، دسترسی به حرم و مدارس علمیه بهصورت خاص دیده شده و کمبود پارکینگ خودرو و موتورسیکلت حل شود.
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی صبح امروز در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت اجرای پروژههای ترافیکی در مرکز شهر اظهار داشت: هسته مرکزی شهر نیازمند اجرای طرحهایی با افق دید بلندمدت است.
وی با تأکید بر ارائه طرح تمام خیابانهای منتهی به حرم افزود: باید قبل از اجرای طرحها بهصورت منفرد ابتدا طرح کلی تمام خیابانهای منتهی به حرم در شورای ترافیک مورد ارزیابی قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اجرای پیاده باغ باند شرقی خیابان بهار را نیازمند بازبینی دوباره دانست و بیان کرد: نمیتوانیم تمام دسترسیها به حرم مطهر را بهصورت همزمان ببندیم.
وی با گلایه از مسدود کردن ناگهانی خیابان بهار تصریح کرد: بدون مصوبه شورای ترافیک و انجام هماهنگیهای لازم پلیس راهور نمیتواند خیابانی را مسدود کرده و از دسترس خارج کند.
بهشتی اجرای باغراه خیابان انقلاب را نیز باوجود مخالفتهای شهرداری و مطالبات مردمی نیازمند بازبینی و نظر دوباره کارشناسی دانست و خاطرنشان کرد: قبل از اجرای هرگونه پروژه در خیابانهای منتهی به حرم ابتدا طرح جامع بهسازی تمام خیابانها باید در شورای ترافیک موردبررسی قرار گیرد.
وی تبعات اجتماعی کم شدن دسترسی به هسته مرکزی شهر و حرم مطهر را مورد توجه قرار داد و گفت: طرحهای اجراشده و پیشبینی شده نیازمند یک بازنگری دوباره بوده و باید نظر ذینفعان در هسته مرکزی شهر تأمین شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ادامه داد: باید در طرحهای اجرایی دسترسی به حرم و مدارس علمیه بهصورت خاص دیدهشده و کمبود پارکینگ خودرو و موتورسیکلت حل شود.
در همین حال عباس ذاکریان نیز در جلسه شورای ترافیک استان که در سالن جلسات معاونت امور عمرانی استانداری برگزار شد، با تشریح طرحهای قابلاجرا در هسته مرکزی شهر اظهار داشت: هسته مرکزی شهر باوجود حرم مطهر و تردد زائران نیازمند بهسازی است.
وی با تأکید بر انجام کار کارشناسی و در نظر گرفتن تبعات اجتماعی اجرای طرحها و اعلام رضایت و مطالبه مردمی افزود: در اجرای آرامسازی خیابان ارم و باند غربی خیابان بهار رضایت مردم کسبشده و اجرای عملیات بهسازی و آرامسازی خیابان انقلاب یکی از مطالبات جدی مردم منطقه است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان مطالبات مردمی در اجرای پروژه خیابان انقلاب خاطرنشان کرد: پیمانکار پروژه آرامسازی خیابان انقلاب مشخصشده و مطالعات جامعی در همه حوزهها انجامشده و نمیتوانیم کار را متوقف کنیم.
وی به نیاز تأمین ماشینهای برقی برای سهولت دسترسی به حرم مطهر اشاره کرد و گفت: متأسفانه به علت شرایط اقتصادی بخش خصوصی برای تأمین ماشینهای برقی ورود نکرده و نیازمند تدابیری جدیدی در این حوزه هستیم.
ذاکریان ورود دستگاههای دولتی برای تأمین ماشین برقی در خیابانهای منتهی به حرم را لازم دانست و گفت: نمیتوانیم تنها به خاطر نبود ماشین برقی طرح بهسازی اطراف حرم را متوقف کنیم و نیازمند ورود دستگاههای دولتی در تأمین ماشین برقی هستیم.
وی تأکید کرد: تأمین ماشین برقی از بودجه دولتی میتواند مشکل دسترسی به حرم مطهر را مانند اقدام تولیت حرم امام رضا (ع) حل کرده و طرح بهسازی نیز با اولویتبندی در زمانبندی مشخص آن انجام شود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم ساماندهی ترافیک هسته مرکزی شهر را اولویت شهرداری مطرح کرد و ادامه داد: در بازنگریهای انجامشده در طرح جامع حملونقل شهر قم، ساماندهی ترافیک و بهسازی هسته مرکزی شهر دیدهشده و نیازمند همراهی و همه ارگانهای دولتی هستیم.
وی بهسازی خیابان بهار را بهعنوان یکی از خیابانهای اصلی منتهی به حرم ضروری دانست و تأکید کرد: در طرح پیشنهادی تردد در باند شرقی خیابان بهار مسدود نشده و تنها پیاده راه آن بهسازی شده و منظر خیابان اصلاح میشود.
ذاکریان با تأکید دوباره برای ورود بخش دولتی در تأمین ماشینهای برقی برای دسترسی آسان زائران و طلاب به حرم مطهر و مدارس علمیه افزود: تأمین حدود 10دستگاه ماشین برقی میتواند مشکل دسترسی را حل کرده و بهسازی نیز انجام شود.
انتهای پیام/ 137
کد مطلب: 82517