رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت: باید در جهت جلب نظر مشتریان و بیمهشدگان تلاش بیشتری صورت پذیرد چرا که رضایتمندی بیماران از بیمه سلامت در حد مطلوب نیست.
رضایتمندی بیماران از خدمات بیمه سلامت مطلوب نیست
خبرگزاری تسنیم , 9 آبان 1398 ساعت 10:15
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم گفت: باید در جهت جلب نظر مشتریان و بیمهشدگان تلاش بیشتری صورت پذیرد چرا که رضایتمندی بیماران از بیمه سلامت در حد مطلوب نیست.
به گزارش قم نیوز سید حسن عادلی در همایش بزرگداشت هفته بیمه سلامت در سالن همایش شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: جمعیت زیادی در قم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و در سطح کشور بیش از 40 میلیون نفر از خدمات بیمه سلامت بهرهمند هستند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: باید در جهت جلب نظر مشتریان و بیمهشدگان نیز تلاش بیشتری صورت پذیرد چرا که رضایتمندی بیماران از بیمه سلامت در حد مطلوب نیست.
وی بیان کرد: از طرفی بدهیهای بیمه سلامت قم به دانشگاه علوم پزشکی قم و مراکز خصوصی طرف قرارداد در چند سال گذشته انباشته شده و کیفیت خدمات در مراکز درمانی کاهش یافته است.
عادلی با بیان اینکه بیمه سلامت باید با تمهیدات لازم برای کاهش بدهی خود تلاش کند خاطرنشان کرد: بهویژه اینکه شرایط بیمارستانها به دلیل عدم پرداخت مطالبات نامناسب است و برخی از مراکز دولتی در معرض تهدید هستند.
وی تصریح کرد: یکی از دغدغهها کاهش هزینهها از سوی بیمه سلامت و مشتریها و دریافتکنندگان خدمات است و در این باره دولت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سمت الکترونیکی کردن فرآیند خدمات درمانی رفتهاند.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم عنوان کرد: الکترونیکی کردن پروندهها، هزینه بهداشت و درمان را در طرح تحول سلامت کاهش میدهد، ضمن اینکه اقدامات تشخیصی نیز علمیتر میشود و صرفهجویی در هزینه بیمه سلامت، نقش مهمی در کاهش بدهیها دارد.
وی گفت: با توجه به هزینههایی که در طرح تحول انجام شد اگر سیستم ارجاع مستقر نباشد خروجی لازم را ندارد و باید در توسعه زیرساختهای لازم در این بخش نیز اقداماتی انجام شود.
انتهای پیام/ 110
کد مطلب: 83192