کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ششمين دوره مسابقه ملی مفاهيم قرآن و نهج البلاغه برگزار می شود

خبرگزاری ايرنا , 25 مهر 1390 ساعت 15:20

قم نیوز: ششمين دوره مسابقه ملی مفاهيم قرآن و نهج البلاغه راه روشن در دو رشته تدبير در مفاهيم قرآن و آشنايی با مفاهيم حكمت های نهج البلاغه برگزار می شود.


به گزارش قم نیوز، مسوول موسسه قرآن و نهج البلاغه كشور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: علاقه مندان برای شركت در اين دوره از مسابقات بايد در سايت موسسه قرآن و نهج البلاغه به آدرس www.۲noor.ir ثبت نام كنند.

حجت الاسلام محمد رضازاده جويباری با بيان اينكه شركت در ششمين دوره مسابقه ملی مفاهيم قرآن و نهج البلاغه برای عموم آزاد است، اضافه كرد: مرحله نخست اين دوره از مسابقات همزمان در يكهزار نمايندگی موسسه قرآن و نهج البلاغه و پايگاه های قرآنی در ۲۴ آبان ماه و با محوريت كتاب راه روشن برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند كتاب راه روشن را از طريق خريد اينترنتی به آدرس www.۲noor.ir و يا تماس با شماره تلفن ۰۲۵۱۷۷۴۵۴۸۰تهيه كنند.

وی با بيان اينكه كتاب راه روشن در تمام نمايندگی های موسسه و مراكز قرآنی و حوزوی در سراسر كشور موجود است، افزود: جوايز نفيسی از جمله سفر به عتبات عاليات به برگزيدگان مرحله نخست اهدا خواهد شد.

رضازاده گفت: از ميان شركت كنندگان در مرحله نخست، ۱۴ هزار نفر كه بالاترين امتياز را كسب كرده اند برای شركت در آزمون كتبی مرحله دوم دعوت می شوند.

وی افزود: همچنين ۲۰۰ نفر از افرادی كه بالاترين امتياز را در آزمون مرحله دوم كسب كنند، برای شركت در مرحله سوم كه بصورت شفاهی برگزار خواهد شد، انتخاب می شوند.

مسوول موسسه قرآن و نهج البلاغه كشور ادامه داد: مرحله سوم ششمين دوره مسابقه ملی حفظ و مفاهيم قرآن و نهج البلاغه در هشت رشته حفظ كل نهج البلاغه، خطبه ها، نامه ها، حكمتها، حفظ ۱۱۰ خطبه آغاز نهج البلاغه، كل صحيفه سجاديه، تدبير در مفاهيم قرآن و آشنايی با مفاهيم نهج البلاغه راه روشن برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری اين مسابقه را آشنايی عموم جامعه با مفاهيم قرآن و نهج البلاغه و ترويج كتابخوانی عنوان كرد.

رضا زاده با تاكيد بر مهجوريت زدايی از قرآن و نهج البلاغه گفت: علی رغم اينكه پس از انقلاب اسلامی اقدامات و تلاش های بسياری در راستای ترويج فرهنگ قرآنی در ميان آحاد جامعه صورت گرفته است، ولی تا رسيدن به نقطه مطلوب فاصله داريم.

وی افزود: موسسات و نهادهای قرآنی بايد برای تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تشكيل حفاظ ۱۰ ميليونی تلاش كنند.

مسوول موسسه قرآن و نهج البلاغه كشور، برگزاری طرح سراسری آموزش غيرحضوری حفظ قرآن كريم و نهج البلاغه، برگزاری طرح سراسری آموزش و مسابقات قرائت تقليدی و برگزاری نخستين دوره مسابقه بين المللی مفاهيم قرآن و نهج البلاغه به سه زبان فارسی، عربی و انگليسی را از ديگر اقدامات اين موسسه عنوان كرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳


کد مطلب: 889

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/889/ششمين-دوره-مسابقه-ملی-مفاهيم-قرآن-نهج-البلاغه-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir