معاون فنی و عمرانی شهرداری قم یکی از دلایل کندی پیشرفت مترو را اجرای پروژه در بافت فرسوده و بافت شهری دانست.
اجرای خط نخست مترو قم در بافت فرسوده یکی از دلایل کندی پیشرفت پروژه است
شهرنیوز , 12 مرداد 1399 ساعت 23:04
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم یکی از دلایل کندی پیشرفت مترو را اجرای پروژه در بافت فرسوده و بافت شهری دانست.
عباس حلوایی زاده در بازدید مسئولان صدا و سیمای مرکز قم از آخرین وضعیت پیشرفت مترو، اظهار داشت: پروژه نسبت به قبل تغییرات زیادی دارد و ساخت ایستگاه و تونل کاری طاقت فرساست که در بافت شهری اتفاق میافتد، زیرا تمامی خطوط ریلی در بافتهای فرسوده و قدیمی شهر قرار دارد تا این مسیر شهر را از ترافیک دور کنیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ابراز کرد: از طرفی قانون دست ما را بسته است و نمیتوانیم از پلاکهای ثبتی شهروندان حرکت کنیم و عمده عبور از خطوط محورهای اصلی باید اتفاق افتاده باشد.
حلوائیزاده با بیان اینکه با توجه به طراحی در مسیر، چند نقطه کندی اجباری وجود داشت که پارکینگ و بلوار سردار شهید سلیمانی از نقاط اجباری محسوب میشود، افزود: برخی از نقاط باید بالغبر ۲۵ متر زیرزمین را حفر میکردیم که این اتفاق انجامشده است.
وی ادامه داد: در طول مسیر فاز یک خط اول مترو ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ متر اجرای ایستگاه را داشتیم که ۱۲۰ متر طول و ۳۰ متر عرض هر ایستگاه است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به رعایت مسائل فنی و ایمنی در طول پروژه، افزود: در قسمتهای عبور تی بی ام، وقتی خاکبرداری انجام میشد، سازههای بتنی نصب میگردید که مشکلی ایجاد نمیکرد.
انتهای پیام / 137
کد مطلب: 90590