معاون وزیر آموزش و پرورش موضوع کنکور را به سایه سنگینی در بحث آموزش تعبیر کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۳ حدود ۶۵ درصد منابع انسانی وارد فرآیند بازنشستگی میشوند.
مؤسسات کنکوری از آب گِلآلود ماهی میگیرند
خبرگزاری تسنیم , 28 مرداد 1399 ساعت 21:25
معاون وزیر آموزش و پرورش موضوع کنکور را به سایه سنگینی در بحث آموزش تعبیر کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۳ حدود ۶۵ درصد منابع انسانی وارد فرآیند بازنشستگی میشوند.
مؤسسات کنکوری از آب گِلآلود ماهی میگیرند
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵ اخبار استانها اخبار قم
به گزارش قم نیوز اللهیار ترکمن امروز در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان که در تالار آموزش خانه معلم یک برگزار شد اظهار داشت: صرفنظر از اقدامات خوبی که امروز توسط آموزش و پرورش در راستای کیفیت خدمات آموزشی انجامشده، اما کرونا تمام زیستبوم برنامهریزیهای آموزشی را دستخوش تغییر قرار داده است.
معاون برنامهریزی، توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با توجه به تعیین شیوهنامههای آموزشی در وضعیتهای مختلف سفید، زرد و قرمز تصریح کرد: با جهشی که این ویروس به وجود آورده پیشبینی میشود آموزش امسال با درصد بالایی از آموزش مجازی شکل میدهد و قطعاً سال جدید تحصیلی را در شرایطی غیرقابلپیشبینی آغاز خواهیم کرد.
به گفته ترکمن برنامهریزی مراکز آموزشی باید در راستای جلوگیری از آسیب به دانش آموزان و والدین آنها صورت گیرد و در مسیر سپری فرآیند آموزشی یأس جایی ندارد چراکه در این زنجیره امید بالا در افراد جامعه سیستم ایمنی بدن آنها را افزایش داده و درنتیجه جامعه سلامتی خواهیم داشت.
تعبیر کنکور به سایه سنگینی در بحث آموزش
معاون برنامهریزی، توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش عملکرد استان قم را در مسیر تحقق رسالتهای آموزشی چابک معرفی کرد و گفت: معلمان ما امروز همانند کادر درمان که در جبهههای سلامت فعالیت دارند و در خط مقدم آموزش نقش جهادی آموزشی ایفا میکنند تا پیامدها و رسالت آموزش و پرورش را بهصورت بهینه مخابره کنند.
وی در بیان مسائل تشکیلدهنده گفتمان توسعه در آموزش و پرورش یادآور شد: سنگینی بار برنامههای درسی در 12 سال آموزشی با 12 هزار و 900 ساعت آموزش از مسائلی است که امکان پیشروی بسیاری از برنامهها را و اجرای برخی سیاستهای ابلاغی را از متولیان این امر سلب کرده است.
ترکمن موضوع کنکور را به سایه سنگینی در بحث آموزش تعبیر کرد و افزود: به بحث و فرآیند کنکور حتی بیشتر از رسیدن به حیات طیبه که از چشماندازهای سند تحول بنیادین است پرداختهشده دراینبین فعالیت و تبلیغات مؤسسات کنکوری نیز در پرتو این سایهاندازی نقش بسیاری داشتند.
وی کاربردی بودن محتوی درسی دانش آموزان را در تربیت انسانی آنها مؤثر دانست و گفت: ساختار سنگین و متمرکز آموزش و پرورش نیز طی سالهای اخیر حجم بزرگی از منابع و امکانات را به سمت خود کشیده و هزینههایی در پی داشته که تاثیرچندانی در اصل بحث آموزش و پرورش نداشتهاند.
ورود 65 درصد از منابع انسانی در فرآیند بازنشستگی
معاون برنامهریزی، توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر برنامهریزی کارآمد در مسیر توسعه ساختار آموزشی خاطرنشان کرد: آموزشوپرورش حدود 2/13 درصد از منابع عمومی کشور را به خود اختصاص داده بااینوجود صرف منابع و امکانات مالی در مسیری درست بسیاری از مشکلات این ساختار را رفع خواهد کرد.
وی استفاده بهینه از ظرفیتهای آموزشی را از سیاستها راهبردی این حوزه معرفی کرد و گفت: در آموزش و پرورش باید به دنبال کیفیت موارد و منابع آموزشی بوده و با تحلیلی درست و مداخلهای به هنگام آمادگی برای جهش و تبلور ظرفیتهای مختلف آموزشی و پرورشی را به دست آورد.
ترکمن با بیان بزرگترین پاسداشتها در موضوع رفع تبعیض دریافتی فرهنگیان افزود: با پیگیری و اقدامات صورت گرفته در مرحله پرداختی همکاران با کارکنان دیگر دولت تفاوتی نیست بهگونهای که در خردادماه سال 99 حدود 5 هزار و 150 میلیارد تومان حقوق فرهنگیان رسمی و پیمانی واریز شد.
معاون برنامهریزی، توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سیاستهایی که درگذشته در استخدام کارکنان فرهنگی شکل گرفت گفت: تا سال 1403 حدود 65 درصد منابع انسانی وارد فرآیند بازنشستگی میشوند با مدیریتی کارآمد و استناد به مفاد آموزشی میتوان این فرایند را به تأخیر انداخت اما در این زمینه باید تصمیمات اصولی اتخاذ شود.
انتهای پیام/ 137
کد مطلب: 90888