معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: مردم از دهم شهریور برای ثبت درخواست و تشکیل پرونده شهرسازی به صورت غیر حضوری اقدام کنند.
فرآیندهای شهرسازی در قم غیر حضوری میشود
خبرگزاری فارس , 6 شهريور 1399 ساعت 21:07
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: مردم از دهم شهریور برای ثبت درخواست و تشکیل پرونده شهرسازی به صورت غیر حضوری اقدام کنند.
به گزارش قم نیوز غلامرضا جانقربان اظهار کرد: از دهم شهریورماه مردم میتوانند هم به سامانه قمیار و هم به کافینتها مراجعه کرده یا به دفاتر پیشخوان دولت بروند و تشکیل پرونده برای ساخت و ساز یا فرایندهای انتقال ملک و … را انجام بدهند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به تلاشهای شهرداری در این زمینه، افزود: در شهریور سال گذشته منطقه ۵ شهرداری قم را پایلوت قرار دادیم تا مردم ثبت درخواست و تشکیل پرونده برای اخذ پروانه ساختمانی را به صورت غیر حضوری انجام دهند و به تدریج تلاش برای تکمیل زیرساختها صورت گرفت.
جانقربان افزود: نزدیک به ۶۳ دفتر پیشخوان به صورت منطقهای مشخص شده که مردم برای هر ملکی در محدوده شهری میتوانند به این دفاتر مراجعه کنند و محدودیت جغرافیایی برای آن وجود ندارد.
وی تاکید کرد: تشکیل پرونده در مناطق تنها تا دهم شهریور ماه امکان پذیر خواهد بود و پس از آن مالکان باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک ثبت درخواست و ثبت پرونده داشته باشند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان کاملا آموزش دیده و توجیه شدهاند تا بتوانند مردم را برای ثبت درخواست و تشکیل پرونده هدایت کنند، گفت: ما قصد نداریم مشکل خودمان را به دفاتر پیشخوان منتقل کنیم بلکه هدف تشویق مردم برای اقدام از طریق الکترونیک است؛ مردم بتوانند مستقیم بدون استفاده از ابزارهایی مانند کافینت یا دفاتر پیشخوان درخواست خود را ثبت کرده و امور خود را پیگیری کنند.
جانقربان با اشاره به اینکه نقشه برداری و تمام فرایندها به صورت تماس تلفنی و پیامکی به مالک اعلام میشود، اظهار داشت: حتی این ظرفیت وجود دارد که فیش عوارض میتواند به صورت الکترونیکی پرداخت شود.
وی با اشاره به ارائه ۲۰ نوع خدمت در حیطه شهرسازی در سامانه قمیار، تاکید کرد: مردم نقطه نظراتی که دارند را میتوانند از طریق سامانه ۱۳۷ اعلام کنند.
انتهای پیام/ 137
کد مطلب: 91085