معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به گرانی تجهیزات مترو گفت: در بخش هایی که امکان وجود داشته باشد، تولیدات داخل را با اقلام وارداتی جایگزین کردیم.
استفاده از تولید داخل در راه اندازی متروی قم
خبرگزاری فارس , 10 شهريور 1399 ساعت 23:14
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به گرانی تجهیزات مترو گفت: در بخش هایی که امکان وجود داشته باشد، تولیدات داخل را با اقلام وارداتی جایگزین کردیم.
به گزارش قم نیوز عباس حلوایی زاده با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم، اظهار داشت: برخی تجهیزات مترو وارداتی بوده و امروز بخش عمده در تولید داخل بهروزرسانی و با حفظ کیفیت جایگزین شده ولی همچنان هزینهها برای این پروژه بسیار بالاست.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان اینکه ریلهای مترو سال گذشته خریداری شد و طرح با هزینههای هنگفتی پیش میرود، ابراز کرد: برای فاز نخست ۶ کیلومتر مسیر عملیاتی میشود تا شاهد بهرهبرداری قطار شهری در قم باشیم.
حلوایی زاده یادآور شد: زمان قطعی برای بهرهبرداری هنوز مشخص نیست چراکه قرارداد اولیه در بخش ارزی با دلار زیر سه هزار تومان بسته شد و امروز تورم و گرانی، قطار شهری قم را با مشکلاتی همراه کرده است.
وی با تأکید بر اینکه شهرداری در تلاش است از طریق نقدی و غیرنقدی، گشایش اعتباری و اسناد خزانه و اوراق به تأمین اعتبار بپردازد، ادامه داد: امیدواریم بهزودی این طرح به اتمام برسد، در بخش ابنیه و ایستگاهها مشکلی وجود ندارد اما نگرانیهایی در زمینه برخی از تجهیزات داریم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در سطح شهر هم پروژههای خاص خود را داریم که تقاطع غیرهمسطح و توسعه بوستانهای چندین هکتاری و ساخت شهربازی و بهسازی معابر و سولههای ورزشی و دهها پروژه دیگر در مسیر خدمت به مردم است.
حلوایی زاده عنوان کرد: اگر قطار شهری نیز همچون دیگر پروژهها، جزئی از مطالبه مردم باشد و شهروندان نسبت به آن احساس نیاز کنند، همراهی بیشتری خواهند داشت.
انتهای پیام/ 137
کد مطلب: 91134