کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تجاری سازی نوآوری های فرهنگی ما را از فروش نفت بی نیاز می کند

خبرگزاری فارس , 30 دی 1399 ساعت 15:58

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، تجاری سازی نوآوری ها و خلاقیت ها در عرصه فرهنگ دینی را سبب بی نیازی کشور از فروش نفت دانست.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی که امروز در آئین افتتاحیه مرکز ملی نوآوری و خلاقیت «اشراق» دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سخن می گفت اظهار کرد: افتتاح این مرکز به این معنا نیست که این دفتر تاکنون در کارنامه عملی خود، توجهی به مسائل مربوط به نوآوری و خلاقیت نداشته است.

وی افزود: اداره کل تبلیغ نوین این دفتر در سال 1394 افتتاح شد و البته پیش از آن هم مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات، کارهایی از این جنس انجام می داد که نشان می دهد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از دیرباز به این گونه فعالیت ها از جمله تأسیس خُرده برندهای فرهنگ دینی توجه داشته و از آن ها حمایت کرده است.

واعظی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگ ترین پشتیبان حوزه دانش بنیان و همچنین خلاقیت و نوآوری فرهنگی هستند و البته باید اذعان داشت که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در دوره تصدی فعلی، تحول عظیمی در حمایت از توسعه فرهنگ و بویژه فرهنگ دینی داشته و در حوزه اقتصاد و علم محدود نشده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همچنین بیان کرد: به نظر می رسد اگر بتوانیم این خلاقیت و نوآوری ها را به تجاری سازی برسانیم، آن گاه حتی از فروش نفت هم مُستغنی خواهیم شد.

وی در ادامه حوزه کودک و نوجوان را از اولویت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد و بیان داشت: دفتر تبلیغات اسلامی در این حوزه با فعالیت های چندین ساله و تجربه های مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان، دارای یک مزیت نسبی است و به دنبال آن هستیم تا در هیئت اُمنای دفتر، تأسیس یک مرکز منحصر به موضوعات کودکان و نوجوانان را برای تجمیع همه صف های موجود در این حوزه به تصویب برسانیم.

وی اولویت دیگر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم را در موضوع زن، خانواده و سبک زندگی خواند و اذعان کرد: میزهایی در این موضوع در قطب های علمی و فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی تأسیس شده و به فعالیت ادامه خواهد داد.

واعظی با اشاره به اولویت فضای مجازی برای دفتر تبلیغات اسلامی گفت: تردیدی نیست که در حوزه امور دانش بنیان و نوآوری و خلاقیت ها، نیاز به یک دانش مربوط به فناوری و امور دانش بنیان و نوآوری ها داریم که می توان از آن به فقه و فلسفه فناوری و یا فقه و فلسفه نوآوری تعبیر کرد.

وی ادامه داد: امروزه پرسش هایی در این زمینه از سوی فعالان حوزه دانش بنیان و امور فناوری و نوآوری به این دفتر می رسد که ضرورت توجه به فقه و فلسفه این حوزه را یادآور می شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 94162

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/94162/تجاری-سازی-نوآوری-های-فرهنگی-فروش-نفت-بی-نیاز-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir