مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات قم با اشاره به صدور مجوز فعالیت برای ۹ دفتر پیشخوان دولت شهری در این استان گفت: در مجموع تعداد ۷۵ دفتر پیشخوان شهری در حال ارایه خدمات الکترونیک دستگاههای اجرایی هستند.
۷۵ دفتر پیشخوان در قم خدمات الکترونیک ارائه میدهند
خبرگزاری ايرنا , 30 فروردين 1400 ساعت 12:29
مدیرکل ارتباطات و فن آوری اطلاعات قم با اشاره به صدور مجوز فعالیت برای ۹ دفتر پیشخوان دولت شهری در این استان گفت: در مجموع تعداد ۷۵ دفتر پیشخوان شهری در حال ارایه خدمات الکترونیک دستگاههای اجرایی هستند.
به گزارش قم نیوز جواد غلام پور همچنین با اشاره به اولویت وزارت متبوع خود در خصوص توسعه خدمات حوزه فناوری اطلاعات به نقاط روستایی و دور از مرکز اظهار داشت: در راستای قطع وابستگی اهالی ساکن در روستاها از مراجعه به شهرها، در سال جاری پروانه ۶ دفتر خدمات ارتباطی در قم صادر شد.
وی ادامه داد: علاوه بر ۶ دفتر روستایی ۹ دفتر پیشخوان دولت شهری نیز پروانه فعالیت خود را دریافت کردند و در مجموع، تعداد ۷۵ دفتر پیشخوان شهری در حال ارایه خدمات الکترونیک دستگاه های اجرایی میباشند.
رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت است که این موضوع با شیوع کرونا بیشتر شد به طوری که مراجعه حضوری به ادارهها را کاهش داده است.
وی همچنین تاکید کرد: دفاتر پیشخوان باید برای ارائه خدمات اداره کل امور مالیاتی استان به مشتریان و مراجعان نسبت به معرفی نیروی ثابت به اداره کل امور مالیاتی استان به منظور دریافت آموزشهای لازم و ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مراجعان اقدام نمایند.
غلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط قرمز کرونایی قم ضمن ارائه برنامه بازدید و بازرسی این اداره کل از نحوه ارائه خدمات دفاتر پیشخوان دولت، خواستار رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از دفاتر پیشخوان خدمات دولت شد و تاکید کرد: با دفاتری که دستورالعملهای بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می شود.
وی از راه اندازی سامانه جامع و برخط ارزیابی و رتبه بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت بر اساس مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد و با تاکید بر ضرورت ثبت نام در این سامانه افزود: با راه اندازی این سامانه، رتبه بندی این دفاتر به صورت الکترونیکی انجام شده و از این پس ارائه خدمات دستگاهها به دفاتر بر اساس رتبه ای که در این سامانه کسب میکنند، می باشد.
وی همچنین تصریح کرد : دستگاههای اجرایی ملزم به برون سپاری خدمات فقط به دفاتر پیشخوان دولت هستند و برون سپاری خدمات دستگاههای دولتی به دفاتر پیشخوان دولت موجب کسب امتیاز ارزشیابی سالانه ادارهها در جشنواره شهید رجایی می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم همچنین گفت: ارائه خدمت اظهارنامه مالیات بر ارث و سایر خدمات اداره کل امور مالیاتی بر اساس رتبه بندی در سامانه ارزیابی دفاتر پیشخوان دولت در قم، از طریق این دفاتر صورت میگیرد.
انتهای پیام / 106
کد مطلب: 96102