مدیرکل حوزه ریاست دفترتبلیغات اسلامی بابیان اینکه فعالان فرهنگی بایدبا تولیدمحتوا پاسخگوی چالشهای ذهنی افراد باشند، گفت:چه بخواهیم و چه نخواهیم، فضای جامعه ما را به سوی رسانه سوق می دهد.
?>?>
لزوم تولید محتوای فرهنگی برای پاسخگویی چالش های ذهنی افراد
خبرگزاری مهر , 18 مرداد 1400 ساعت 15:41
مدیرکل حوزه ریاست دفترتبلیغات اسلامی بابیان اینکه فعالان فرهنگی بایدبا تولیدمحتوا پاسخگوی چالشهای ذهنی افراد باشند، گفت:چه بخواهیم و چه نخواهیم، فضای جامعه ما را به سوی رسانه سوق می دهد.
به گزارش قم نیوز حجتالاسلام مخدوم، در آئین رونمایی از آثار رسانهای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تبریک روز خبرنگار، تعظیم شعائر ماه محرم را امری با عظمت و با برکت خواند و گفت: ما عظمت و برکت این تعظیم شعائر را در ساحتهای فردی و اجتماعی تجربه کردهایم.
مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به ضرورت تعظیم شعائر حسینی در رسانهها و فضای مجازی ادامه داد: امروز در شرایط کرونایی که امکان برگزاری عزاداری به شکل سنتی وجود ندارد، باید در فضای مجازی و رسانهها حق مطلب را ادا کنیم.
وی رسانه را جز الزامات زندگی افراد دانست و افزود: امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم، فضای جامعه ما را به سوی رسانه سوق میدهد.
حجتالاسلام مخدوم بر ضرورت برگزاری عزاداریهای حسینی در رسانهها و فضای مجازی تأکید کرد و گفت: بدون شک رسانه امروز جزئی از سبد خانوار شده است، از این رو اگر شرایط کرونایی هم نبود باید نسبت به نقش پررنگ این مقوله در زندگی افراد توجه ویژه ای میداشتیم.
مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تاریخچه شکلگیری معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: این معاونت در پی تأکید رهبر معظم انقلاب در مبنی بر حضور دفتر تبلیغات اسلامی در فضای مجازی شکل گرفت و سعی میکند محتواهای تولید شده در این دفتر را در قالبهای مجازی، هنری و رسانهای انعکاس دهد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۶ فرمودند امروز در دست هر بچهای یک تبلت وجود دارد که این تبلت دروازهای برای دریافت اطلاعات محسوب میشود، از این رو فعالان فرهنگی باید با تولید محتوا و قرار دادن اطلاعات در معرض استفاده، پاسخگوی چالشهای ذهنی افراد باشند.
مخدوم با بیان اینکه امروز خروجیهای مناسبی از سوی نهادهای فرهنگی باید در بازار گسترده عرضه و تقاضا قرار گیرد، گفت: اگر محتواهای تولید شده منطبق با نیازها و زبان نسل امروز نباشد، دچار چالش و عدم ارتباط با مخاطب خواهد شد.
مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی تأثیر شگرف تولیدات چندرسانهای کوتاه در اذهان و افکار عمومی را مورد توجه قرار داد و افزود: امروز یک کلیپ کوتاه میتواند تأثیری به مراتب بیشتر از برخی رسانههای عریض و طویل و یا سریالهای پرهزینه داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در بازار گسترده عرضه و تقاضا، تنها تولید محتوا و دپو کردن آن کافی نیست، تصریح کرد: ما پس از تولید محتوا باید درصدد انتشار گسترده آن در عرصههای مختلف باشیم، زیرا تولید محتوا بدون انتشار و انعکاس، بهرهای به جامعه نمیرساند.
حجتالاسلام مخدوم ضمن اعلام آمادگی برای تقویت فعالیتهای همافزا با سایر نهادها و مجموعههای فرهنگی، گفت: امروز رقبای ما کسانی هستند که از هر عرصهای علیه دین استفاده میکنند، از این رو ما نیز به عنوان عضوی از حوزه فرهنگی جبهه انقلاب باید با بالنده سازی تولیدات و انعکاس شایسته آنها در مقابله با دشمن گام برداریم.
مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با تأکید بر ضرورت توسعه کمی و کیفی تولیدات رسانهای و چندرسانهای از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه این دفتر، از دستاندرکاران سوگواره اشراق بخاطر غنای محتوایی تقدیر و تشکر کرد.
در پایان این مراسم از «مجموعه شعرخوانی عاشورایی شاعران طلبه»، «قصه های کودکانه و ماجراهای سفر امام حسین (ع) به کربلا و واقعه عاشورا» و «مجموعه کلیپهای پاسخ به شبهات عاشورایی» با حضور مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی، معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی، معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مدیرکل حراست این دفتر رونمایی شد.
انتهای پیام / 137
کد مطلب: 98973