ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از موثرترین روشها تاکنون برای جذب مخاطب بوده است. با وجود اینکه تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته و اکثر ما در طول روز از گوشیهای هوشمند و اینترنت استفاده میکنیم، همچنان بازاریابی پیامکی بیشتر از سایر روشها موثر بوده است. اما چطور میتوانیم تبلیغاتی پیامکی موثرتری داشته باشیم و نرخ باز شدن پیامکهایی که ارسال میکنیم را افزایش دهیم؟
ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از موثرترین روشها تاکنون برای جذب مخاطب بوده است. با وجود اینکه تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته و اکثر ما در طول روز از گوشیهای هوشمند و اینترنت استفاده میکنیم، همچنان بازاریابی پیامکی بیشتر از سایر روشها موثر بوده است. اما چطور میتوانیم تبلیغاتی پیامکی موثرتری داشته باشیم و نرخ باز شدن پیامکهایی که ارسال میکنیم را افزایش دهیم؟
چطور نرخ باز شدن پیامک تبلیغاتی را افزایش دهیم؟
همانطور که قبلتر به آن اشاره کردهایم، بازاریابی پیامکی یکی از موثرترین روشهای تبلیغات در دنیای امروز است. درواقع تبلیغات پیامکی مقرون به صرفه است و بازگشت سرمایه بالایی دارد. حتی جالب است بدانید که این روش برای انواع کسبوکارها مناسب است و نرخ باز شدن پیامکها تقریباً 99درصد است. اما در صورتی که پیامک تبلیغاتی برای شما چندان موثر نبوده است یا میخواهید آن را ارتقاء دهید، این مقاله را از دست ندهید؛ شاید شما از راههای درستی به سمت مقصد نمیروید.
انتخاب زمان مناسب برای ارسال پیامک
سادهترین و موثرترین راه برای اینکه پیامکهای تبلیغاتی شما دیده شود، ارسال آن در زمان مناسب است. درواقع اکثر مواقع، مشتریان تمایل دارند در زمانی پیامک شما را دریافت کنند که بتوانند در برابر آن عکسالعملی داشته باشند. برای مثال اگر سایت فروشگاهی پوشاک یا لوازم آرایشی و بهداشتی دارید، بهترین زمان برای بازاریابی پیامکی شما ارسال بعد از ساعت 5 بعدازظهر است. در این زمان اکثر خانمهای کارمند در مسیر برگشت به خانه هستند و احتمال بیشتری دارد که جذب پیامک شما شوند.
ارسال پیامک تبلیغاتی منطقهای
برای ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه ای شما میتوانید به کمک بازاریابی پیامکی به راحتی پیامک انبوه منطقه ای و تکی برای مشتریهای خود در مناطق مورد نظر خود ارسال کنید. این ارسال هدفمند به اهداف بازاریابی شما رنگی تازه میبخشد و مشتریهای هدف خود را به راحتی پیدا میکنید.
برای مثال شما یک ابزارفروشی در منطقه 2 تهران دارید و میخواهید برای مشاغلی مانند مکانیکیها، تاسیساتیها و موارد مشابه آنها پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. با استفاده از این ماژول میتوانید براساس بانک مشاغل لحاظ شده، مخاطبان هدفی که در نزدیکی شما هستند را انتخاب کنید. به این صورت مخاطبینی که در آن محدوده هستند و پیامک شما را دریافت کرده باشند، به فروشگاه شما میآیند و به مشتریان بالقوه تبدیل میشوند.
استفاده از گروهبندی مخاطبین
مورد بعدی که میتواند در نرخ باز شدن پیامکهای تبلیغاتی تاثیرگذار باشد، استفاده از گروهبندی مخاطبین است. با این روش شما میتوانید از یک پیام خاص برای یک گروه که خرید یا لوکیشن مشابه داشتهاند استفاده کنید. برای مثال اگر گروهی از مشتریان شما اشتراک یک ماهه یکی از خدمات شما را 6 ماه قبل دریافت کردهاند و دیگر آن را برای ماههای بعدی تمدید نکردهاند، با ارسال یک پیامک شامل کد تخفیف میتوانید آنها را ترغیب به خرید مجدد اشتراک کنید.
شخصیسازی متن پیامک
یکی دیگر از روشهایی که میتواند تاثیر شگفتانگیزی در جذب مخاطب و بالا رفتن نرخ باز شدن پیامک داشته باشد، شخصیسازی متن پیامک است. در این روش مخاطب بیشتر میتواند به شما اعتماد کند و البته، پیامک شما هم بیشتر جلب توجه خواهد کرد.
برای شخصیسازی متن پیامک میتوانید از مواردی مانند نام و نام خانوادگی، شمارههای سفارش، مکان مشتری یا فروشگاهها و البته، میزان وفاداری مشتریان را مشخص کنید.
ارسال پیامک تبلیغاتی با نام برند
روزانه تعداد بسیار زیادی پیامک تبلیغاتی برای افراد ارسال میشود که ممکن است بسیاری از آنها دیده نشود یا بین بیشمار پیامک دیگر گم شود. اما در این بین شما میتوانید یک وجه تمایز ایجاد کنید و نام برند یا شرکت خود را جایگزین سرشماره کنید و بیشتر در یاد مخاطب میمانید. به این ترتیب مخاطب زمانی که نیاز به محصول یا خدمت شما دارد، بین پیامکهایی که دریافت کرده نام شما را جستجو کرده و شما را انتخاب میکند.
استفاده از Call-to-Action
به طور کلی استفاده از Call-to-action یا دعوت به عمل، یکی از بهترین روشها برای افزایش نرخ باز شدن و البته دریافت پاسخ از مخاطب است. ممکن است شما یک پیام فوقالعاده برای مخاطب ارسال کرده باشید و درباره فروش یا تبلیغات بزرگی اطلاع داده باشید. اما در آخر به مخاطب نگفته باشید که از چه راهی میتواند از این خدمت یا محصول استفاده کند! بنابراین لازم است در پایان پیام تبلیغاتی که ارسال کردهاید، از گزینههایی برای دعوت به عمل استفاده کنید؛ برای مثال: "بر روی لینک کلیک کنید" یا "برای دریافت کد تخفیف عدد 1 را پیامک کنید"
تقسیمبندی مخاطبین هدف
با استفاده از تقسیمبندی میتوانید برای مخاطبین هدف یا مشتریان بالقوه پیامک ارسال کنید. در این مورد با استفاده از اطلاعات مخاطبین که در دسترس دارید، آنها را براساس سن، جنسیت، محدوده مکانی یا سابقه خریدی که دارند آنها را تقسیمبندی کنید. برای مثال اگر کسبوکار شما در زمینه کاشت مو است، بیشتر مخاطبین هدف شما آقایان 35 الی 50 سال هستند. بنابراین برای اینکه نتیجه بهتری دریافت کنید، لازم است که به آقایان در محدوده سنی 35 الی 50 سال پیامک تبلیغاتی ارسال کنید و خانمها را در لیست ارسال قرار ندهید.
استفاده از متن ساده، روان و کوتاه
همانطور که میدانید در ارسال پیامک تعداد کلمات محدودی را در اختیار دارید و البته، مخاطبین این نوع بازاریابی تمایل دارند که پیامکهای مختصر و مفیدی را دریافت کنند. در این مورد لازم است بگوییم که مرز باریکی بین ساده و جذاب نوشتن وجود دارد که لازم است آن را رعایت کنید. برای مثال به این پیامها توجه کنید:
در این نمونه پیامکها چند مورد به درستی رعایت شده است:
- متن ساده، روان و کوتاه
استفاده از لینک و دعوت به تعامل
معرفی برند
حتی در مواردی استفاده از ایموجیهای مناسب میتواند در نتیجه کلی پیامک شما تاثیرگذار باشد.
آیا این تکنیکها باعث بالا رفتن نرخ باز شدن پیامکهای تبلیغاتی میشود؟
به طور کلی تبدیل مخاطبین هدف به مشتریان بالقوه نیازمند صبر و اجرای استراتژیهای درست است. ضمن اینکه این 8 تکنیک که در این مقاله خدمت شما گفتیم، به سادگی میتوانند شما را به هدف موردنظرتان برسانند. بنابراین توصیه میکنیم حتماً این موارد را به یاد نگه دارید و از آنها استفاده کنید. در آخر لازم است بدانید که ملی پیامک با ارائه بهترین خدمات در پیشرفتهترین پنل پیامکی، شما را در رسیدن به هدفهای بزرگ همراهی میکند.