دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش، گفت: در برنامه ریزی های کلان موضوع تربیت دینی دختران با همکاری حوزه علمیه خواهران یکی از اولویت های ستاد همکاری ها است.
مشاور عالی وزیر و دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش روند اجرایی شدن نخستین سال از برنامه ۵ ساله همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش را تشریح کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه همهساله بیش از ۷۰۰ فرهنگی قم بازنشسته میشوند، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ معلم در استان قم کسری داریم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به هدفگذاری هوشمندسازی ۱۶۶ مدرسه و اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات گفت: تاکنون ۱۵۵ مدرسه روستایی قم به شبکه ملی اطلاعات متصل شدهاست.
معاون سوادآموزی آموزشوپرورش استان قم گفت: ۳۳ هزار و ۶۶ نفر در رده سنی ۱۰ سال تا ۴۹ سال در استان اعلام کردهاند که بیسواد هستند، از این تعداد به ۲۷ هزار مورد رسیدهایم.
مدیرکل آموزشوپرورش قم گفت: کارگاههای آموزشی با عنوان «یاریگران زندگی» برای همه دانش آموزان، اولیای آنها و معلمان مدارس در راستای خودداری از مصرف مواد مخدر در استان برگزار میشود.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اجرای سند تحول آموزش و پرورش با بودجههای دولتی امکانپذیر نیست، تصریح کرد: وقف باید بهعنوان منبعی برای اجرای این سند مورد استفاده قرار گیرد تا اجرای این سند مانع از اجرای اسناد خارجی از جمله 2030 شود.
آیت الله جوادی آملی از مراجع تقلید با بیان اینکه اکنون «تربیت» به معنای حقیقی آن در آموزش و پرورش نداریم گفت: تربیت حقیقی یعنی پاک بودن خود معلم که وقتی سخن میگوید از دهان او نور خارج شود و این طهارت معلم را میطلبد.
یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه افراد نفوذی در هرجا که باشند موجب خدشهدار شدن اصل برنامهها و طرحها میشوند، یادآور شد: آموزش و پرورش باید مراقب افراد نفوذی باشد و مبادا این افراد در آموزش و پرورش رخنه کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در مقوله تعلیم و تربیت باید نگاهی تمام ساحتی داشته باشیم یادآور شد: در نظام آموزش و پرورش باید حرکت ما به گونه ای باشد که دانش آموزان در ابعاد مختلف رشدی متوازن داشته باشند.
نجفی قدسی با بیان اینکه دانش آموزان در خصوص تربیت های دینی و ارزشی رها شده اند، گفت: اگر هم اکنون به این امر توجه نشود زمان را از دست خواهیم داد و به سرعت دیر خواهد شد و روحانیون و علما و فضلا باید در کسوت معلم، مدیر، مربی پرورشی یا امام جماعت به آموزش و پرورش ورود پیدا کنند و حضور موثرتری داشته باشند.