مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر با بکارگیری مهندسین و کارگران زبده بخش اجرایی، تکمیل ایستگاه شهید مطهری مترو قم در حال انجام است اظهار داشت: پیشبینی ما آماده شدن ایستگاه برای تست گرم تا پایان شهریور 1400 است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از پیشرفت فیزیکی ۹۳ و ۸۵ درصدی عملیات احداث ایستگاه های میدان مطهری و میدان کشاورز از فاز نخست خط یک مترو قم خبر داد و تصریح کرد: احتمال تعویق آغاز تست گرم فاز نخست این پروژه وجود دارد.
برخی حواشی اخیر پروژه قطار شهری قم در حالی در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر مطرح شد که گفتگوی تلفنی شهردار قم با نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در صحن شورا، بخش جالب دیگر این نشست بود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از پایان ریل گذاری تونل مترو تا دو هفته آینده و همچنین آغاز تست گرم در پایان مرداد ماه سال جاری سخن گفت و وعده داد حدود سه ماه پس از انجام تست گرم، فاز نخست خط یک مترو قم آماده مسافرگیری خواهد بود.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری قم با اشاره به آخرین وضعیت نصب تجهیزات رادیویی در فاز نخست خط یک قطار شهری گفت: نیمی از تجهیزات تأمین و در حال نصب و مابقی نیز بهزودی وارد کارگاه میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: امیدواریم مترو در نیمه نخست سال به تست گرم رسیده و فاز نخست آن به طول 6 کیلومتر با دو ایستگاه 100 درصدی مسافرگیری در میدان مطهری و میدان کشاورز و چهار ایستگاه عبوری وارد مدار شود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: نخستین دستگاه کراس اور تولید داخلی برای اولین بار در صنعت مترو و کلیه قطار شهریهای کشور در قطار شهری قم مورداستفاده قرارگرفته است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری قم با بیان اینکه این شهر در بومی سازی سوزن کراس آور خط شکن بوده است، گفت: برای حمایت از تولیدات بومی باید در ابرپروژههای شهری به دستاوردهای مهندسان ایرانی اعتماد کرد.
شهردار قم با تأکید بر اینکه مترو در عمق زمین حفاریشده و خانهای در حریم آن وجود ندارد گفت: برای رفع مزاحمت ریلهای متروکه راهآهن از شهروندان قم در حال مذاکره با وزارت راه و شهرسازی هستیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به گرانی تجهیزات مترو گفت: در بخش هایی که امکان وجود داشته باشد، تولیدات داخل را با اقلام وارداتی جایگزین کردیم.