دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 29178
عضو جامعه مدرسین

بصیرت سیاسی حضرت زینب (س) رمز ماندگاری قیام عاشورا شد

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سخنرانی‌ها و روشن‌گری‌های حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا سبب شد تا قیام سرخ حسینی در تارک تاریخ ماندگار شود.
بصیرت سیاسی حضرت زینب (س) رمز ماندگاری قیام عاشورا شد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمود رجبی با اشاره به ابعاد سیاسی شخصیت حضرت زینب (س) اظهار داشت: آن بانوی بزرگوار دارای بصیرت بالای سیاسی و اجتماعی بودند که سبب شده بود تا رهبر و امام زمان خود را به خوبی بشناسند و از ایشان تبعیت محض داشته باشند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: حضرت زینب (س) با فداکردن جان مادر، پدر، برادران و فرزندان خودشان در تناور شدن نهال اسلام تلاش و کوشش ویژه‌ای داشتند و در همه این دوران فقط صبر و استواری پیشه کردند به گونه‌ای که پس از واقعه عاشورا از آن صحنه دلخراش به زیبایی یاد کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: سخنرانی‌ها و روشن‌گری‌های حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا سبب شد تا قیام سرخ حسینی در تارک تاریخ ماندگار و سرلوحه قیام‌های انقلابی و مردمی شود.

وی عنوان کرد: حضرت زینب (س) شخصیت بزرگواری بودند که همه حوادث را به خوبی تشخیص می‌دادند و برای از بین بردن رژیم ظالم و فاسد تلاش ویژه داشتند که این روحیه باید الگوی همه مردم باشد.

آیت‌الله رجبی با اشاره به جمله تاریخی «جنگ جنگ تا پیروزی» امام خمینی(ره) گفت: بر اساس این جمله می‌توان دریافت تا زمانی که دشمنان برای براندازی دین تلاش می‌کنند باید در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی تلاش ویژه داشت تا دین حق پیروز شود.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به تلاش‌های حضرت زینب (س) در نگهداری از کودکان و زنان در روز عاشورا تاکید کرد: مراقبت‌های ویژه آن بانوی گرامی در روز عاشورا سبب شد تا امروز به عنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور ثبت شود و امیدواریم که پرستاران کشور نیز با تاسی به روحیه ایثار و فداکاری حضرت زینب (س) به بیماران و رنجدیدگان کمک کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg7q9x.ak9yu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما