دوشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : 29526
مدیرکل بهزیستی قم:

۹۰ درصد کودکان قم در غربال‌گری تنبلی چشم شرکت کردند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی قم از اهمیت غربال‌گری بینایی در بین کودکان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد کودکان قم در این طرح شرکت کردند.
۹۰ درصد کودکان قم در غربال‌گری تنبلی چشم شرکت کردند
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه اظهار داشت: برخی از بیماری‌ها در ظاهر به چشم نمی‌آیند اما با طرح غربال‌گری بینایی که از ۱۵سال گذشته در کشور اجرا شده است می‌توان از رشد این بیماری پیشگیری کرد.

مدیرکل بهزیستی قم بااشاره به اجرای مراحل غربال‌گری بینایی افزود: در مرحله نخست کودکان در مراکز مهدکودک‌ها از سوی مربیان دوره دیده غربال‌گری می‌شوند و پس از آن در صورت وجود مشکل یا عدم همکاری کودک به مراکز دورمانی و اپوتومتریست ارجاع می‌شوند.

وی با اشاره به تلاش برای درمان تنبلی چشم تصریح کرد: اگر کودک دارای مشکل تنبلی چشم بود و به اپوتومتریست ارجاع داده شد، چشم پزشک باید برای درمان کودک اقدام کند که در این صورت والدین هیچ هزینه‌ای برای درمان کودک اختصاص نمی‌دهند.

سلیقه با اشاره به حمایت بهزیستی از خانواده‌های کم درآمد عنوان کرد: هزینه عینک این افراد نیز از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم تاکید کرد: تنها کودکان ۳-۶ جامعه هدف غربال‌گری تنبلی چشم هستند که از بیش از ۵۶ هزار کودک استان ۵۰۹۵۶ کودک در طرح غربال‌گری شرکت کرده‌اند و از این تعداد ۶ هزار کودک به اپتومتریست ارجاع داده شدند.

وی اظهار داشت: از جامعه آماری بررسی شده از سوی بهزیستی ۵۷۸ نفر اختلال بینایی داشتند که پس از اطلاع رسانی به خانواده‌ها ۲۲ نفر به چشم پزشک ارجاع داده شد، ۲ نفر نیاز به جراحی و ۵۵۴ کودک نیز نیازمند به عینک بودند.

سلیقه افزود: بیش از ۱۲۰ پایگاه در این طرح شرکت کردند که ۹۸ پایگاه در شهر قم و ۲۲ پایگاه نیز در روستاهای قم فعال بودند.

مدیرکل بهزیستی قم تنها راه درمان تنبلی چشم را تشخیص به موقع دانست و خاطرنشان کرد: این بیماری یک ناهنجاری ناشناخته در بین خانواده‌ها است که باید با فرهنگ سازی بین خانواده‌ها آن‌ها را نسبت به عواقب این بیماری آگاه کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcd9k0x.yt0nx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما