سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 29542
مدیرکل میراث فرهنگی قم خبرداد

اسکان بیش از ۳۸۰ هزار زائر نوروزی در اقامتگاه‌های استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از اسکان بیش از ۳۸۰ هزار مسافر و زائر نوروزی در اقامتگاه‌های استان خبرداد.
اسکان بیش از ۳۸۰ هزار زائر نوروزی در اقامتگاه‌های استان قم
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی با اشاره به ورود میلیونی زائران به شهر قم در روزهای نخست سال جدید اظهار داشت: در این مدت بیش از ۳۸۹ هزار نفر در شهر قم اسکان پیدا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به آماده‌سازی۴۰۰ مرکز برای اقامت زائران افزود: علاوه بر این با مراکز دیگری که ظرفیت اسکان داشته‌اند تعاملی برقرار کرده‌ایم تا شرایط مناسبی برای زائران در نوروز ۹۴ ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار مربوط به اسکان در پاک‌ها و حاشیه خیابان‌ها است که طی پنج روز گذشته ۱۸۳ هزار نفر به این شیوه در شهر قم ساکن شده‌اند عنوان کرد: رتبه دوم در اسکان زائران را مدارس به خود اختصاص داده که در فاصله بیست و هفتم اسفندماه تا دوم فروردین ۱۵۹ هزار زائر در آن ساکن شدند.

رضایی با اشاره به اقامت ۸ هزار نفر در هتل‌های استان در فاصله ۲۷ اسفند تا دوم فروردین گفت: هتل‌آپارتمان‌ها نیز در این مدت از ۴ هزار و ۷۵۸ نفر پذیرایی کردند، همچنین بخشی از مسافران نوروزی شهر قم در مهمان‌پذیر‌ها با رقم ۱۰ هزار مسافر در پنج روز اول پذیرش شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه ۱۲ هزار و ۷۷۹ نفر هم در این مدت در خانه مسافر‌ها اقامت کردند، خاطرنشان کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ زائر هم در حسینیه‌ها و تکایا در سطح استان ساماندهی شدند؛ همچنین کمپ‌ها هم توانستند از ۴ هزار و ۴۰۰ نفر پذیرایی کنند.

وی استفاده از سالن‌ها ورزشی را به عنوان دیگر ظرفیت اسکان در شهر قم برشمرد و گفت: این اماکن هم در فاصله ۲۷ اسفند تا دوم فروردین از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر پذیرایی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اسکان ۹۱ هزار نفر در روز دوم فروردین در شهر قم اظهارداشت: در این روز هتل‌ها از هزار و ۷۴۵ زائر، مدارس از ۳۵ هزار و ۵۲۵ زائر و حسینیه‌ها از هزار و ۴۰۰ زائر پذیرایی کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb5sb5.rhb9apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما