قم نيوز : قم نیوز: مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی گفت: عصر امروز ۴ گروه ویژه استهلال توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی در ۴ نقطه مختلف استان قم برای رویت هلال ماه مستقر می‌شوند.
۴ گروه استهلال ‌برای رویت هلال ماه در ارتفاعات قم مستقر می‌شوند‌
به گزارش قم نیوز، محمد‌صالح نجف با اشاره به اعزام گروه‌های استهلال جهت رویت هلال ماه اظهار داشت: عصر امروز ۴ گروه ویژه توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی در ۴ نقطه مختلف استان قم جهت رویت هلال ماه مستقر می‌شوند.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های فلکی نجومی افزود: یکی از گروه‌های ما در بوستان علوی برای عموم مردم مستقر می‌شود، گروه دیگری در رصد خانه امام علی (ع) که برای مرکزاست ودر ۴۵ کیلومتر شهر قم قرار دارد مستقر می‌شود و گروه سوم نیز پس از خاوه و در ارتفاعات وسف حضور پیدا می‌کند و سلفچگان نیز محل استقرار گروه چهارم است.

نجف با بیان این که پس از استهلال ماه منتظر گزارش‌های ۴ گروه استهلال هستیم بیان کرد: در برخی از گروه‌ها همانند بوستان علوی حضور مردم جهت استهلال ماه آزاد است و مردم ما را در رویت هلال ماه کمک می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگر هوا صاف باشد و وضعیت جوی به ما اجازه بدهد احتمال رویت هلال ماه بسیار زیاد است، در این چند استان قم شاهد گرد و غبار است و به دلیل ارتفاع پائین ماه نور آن زیاد نیست و در گرد و غبار گم می‌شود ولی اگر هوا صاف باشد ماه امروز رویت می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfj1dm.w6dxxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما