دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 31387
سرپرست مرکز فناوری اطلاعات شهرداری قم:

خدمات شهر هوشمند در بستر تلفن همراه در قم اجرا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست مرکز فناوری اطلاعات شهرداری قم یکی از اهداف مهم در زمینه تحقق شهر هوشمند در استان را ارائه خدمات در بستر تلفن همراه عنوان کرد.
خدمات شهر هوشمند در بستر تلفن همراه در قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز، علی ملک‌لی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تحقق شهر هوشمند اظهارداشت: شهر هوشمند از مدت‌ها پیش در دستور کار خدمات شهری قرار گرفته است، شهرداری یکی از ارگان‌های مهمی است که توانسته برای رسیدن به شهر هوشمند نقش مهمی را ایفا کند.

سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه توسعه امور حمل‌ونقل، محیط‌زیست و بهداشت از مؤلفه‌های شهر هوشمند است، افزود: بستر این کار موضوع دیتا سنتر، ارتباطات مهم و فیبر نوری است که بین نقاط مختلف در حال انجام است.

وی با بیان اینکه موازی با پروژه‌های دیتا سنتر و بخش‌های ارتباطی، بخش تهیه و تولید سرویس‌ها برای ارائه به شهرداری و شهروندان در دستور است، عنوان کرد: خدماتی در این مرکز ارائه می‌شود تا شهروندان نیازی به حضور فیزیکی در شهرداری نداشته باشند.

ملک‌لی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم در زمینه تحقق شهر هوشمند ارائه خدمات در بستر تلفن همراه است، گفت: با توجه به اینکه اکنون تمام سرویس‌ها و اکثر ارگان‌هایی که خدمات ارائه می‌کنند با تلفن همراه این کار را انجام می‌دهند، بنابراین خدماتی نیز در این زمینه تعریف شده است.

‌سرپرست مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم، رسیدگی به موضوع عوارض خودرو از طریق اینترنتی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کردو افزود: پیش از این شهروندان برای عوارض خودرو باید به شهرداری مراجعه می‌کردند و اکنون از دفاتر پیشخوان و از طریق اینترنت می‌توانند این کار را انجام دهند.

وی تعامل با ادارات را از دیگر اهداف شهر هوشمند برشمرد و خاطرنشان کرد: اکنون شهروندان باید نامه‌ها را بین شهرداری و دیگر ادارات به‌صورت دستی ببرند و استعلام‌ بگیرند، ولی قرار است استعلاماتی که بین شهرداری و دیگر ادارات است، به‌صورت الکترونیکی و سریع انجام شود و شهروند در این زمینه رفت و آمدی در داخل شهر نداشته باشد.

وی الکترونیکی کردن عوارضی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: شهروندان می‌توانند برای گرفتن پروانه و پایان کار و گرفتن عدم خلافی ساختمان به آن مراجعه کنند، همچنین الکترونیکی کردن عوارض نوسازی هم در دستور کار است.

ملک‌لی با بیان اینکه با الکترونیکی کردن عوارض از سفرهای غیرضروری شهروندان جلوگیری می‌شود، اظهارداشت: قم به‌عنوان استان هوشمند یا الکترونیکی محسوب می‌شود که در این زمینه پیشتاز است و طرح‌های پایلوت در شهر قم انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbzfbf.rhb8wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما