جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 31743
مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد

کاهش ۲۰ درصدی طلاق‌های توافقی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: برای جلوگیری از طلاق‌های توافقی قاضی زوجین را به مشاوره ارجاع می‌دهد که تا کنون از ۲۰ درصد طلاق‌های توافقی جلوگیری و منجر به سازش شده است.
کاهش ۲۰ درصدی طلاق‌های توافقی در قم
به گزارش قم نیوز، رضا سلیقه از واگذاری ۳۰۰ واحد مسکونی در طول یک سال گذشته به مددجویان بهزیستی خبر داد و بیان کرد: مددجویانی که در طول سه سال گذشته نسبت به ثبت‌نام مسکن اقدام کرده و مبالغی را به حساب واریز کرده‌اند با کمک‌هایی از سوی بهزیستی دریافت کردند صاحب یک واحد مسکونی شدند.

وی با تاکید براینکه اولویت واگذاری مسکن به خانواده‌های معلولان است تصریح کرد: ۲۵ خانواده که دارای بیش از دو معلول هستند با کمک خیرین و نیکوکاران صاحب‌خانه می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم همچنین در ارتباط با مناسب‌سازی مسکن معلولان گفت: بر‌اساس صحبت‌های صورت گرفته با اداره کل مسکن و شهرسازی، مقرر شده که ساختمان واحدهای مسکونی متناسب با شرایط جسمی معلولان احداث شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شمار کسانی که از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند گفت: یک هزار و ۹۹۲ خانواده در قم زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند و مستمری دریافت می‌کنند که از این شمار ۶۸۸ زن سرپرست خانوار بیمه تأمین اجتماعی شده و ۴۰۰ نفر نیز در نوبت هستند.

مدیرکل بهزیستی قم در ادامه با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد از موارد آسیب‌های اجتماعی در استان قم مربوط به غیر بومیان است بیان کرد: با توجه به این مسائل لازم است بودجه فرا‌استانی به قم تخصیص یابد.

*شناسایی ۳۰۰ کودک خیابانی در قم
وی از شناسایی ۳۰۰ مورد کودک خیابانی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: بخشی از این نوع آسیب‌ها به خانواده بر می‌گردد و زمانی که خانواده متلاشی شده به طبع کودکان نیز دچار آسیب شده و معضلات اجتماعی بروز می‌کند.

سلیقه ادامه داد: شماره تماس ۱۲۳، خط فعال دریافت آسیب‌های اجتماعی است و در صورت نیاز تیم ما در بحران مداخله کرده و به رفع آن مشکل می‌پردازند که ۷۰ درصد آسیب‌دیدگان اجتماعی مربوط به خارج از قم می‌شود.

وی اضافه کرد: بهزیستی با همکاری دادگستری در تلاش است مقابل طلاق‌های توافقی بایستد که در همین راستا زوجین از سوی قاضی به مشاوران بهزیستی ارجاع داده شده تا با مشاوره از طلاق آنان جلوگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به نبود شناخت کافی زوجین از یکدیگر در هنگام ازدواج بیان کرد: ۹۰ درصد طلاق های توافقی در پنج سال اول زندگی صورت می‌گیرد که نشان از نبود شناخت کافی قبل از ازدواج دارد.

وی ادامه داد: با مشاوره‌های کاربردی صورت گرفته تا کنون ۲۰ درصد از طلاق‌های توافقی به مشاوره ختم شده و تاکنون ۲۰ درصد از طلاق‌های توافقی به سازش ختم شده است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchxqnx.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما