سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 32623
معاون بهره‌برداری شرکت آبفای قم خبر داد:

۶۵ درصد آب شرب قم از سرشاخه‌های دز تأمین می‌شود

قم نيوز : قم نگار: معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم از تأمین ۶۵ درصد آب قم از سرشاخه‌های دز خبر داد.
۶۵ درصد آب شرب قم از سرشاخه‌های دز تأمین می‌شود
به گزارش قم نگار، مهدی نظرزاده با بیان اینکه فضای سبز نیازمند آب باکیفیتی که به عنوان آب شرب تهیه می‌شود نیست، افزود: استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز هزینه اقتصادی بسیاری را به همراه دارد، همچنین کلر باقی مانده در آب شرب برای خاک و گیاه مضر است.

وی گفت: در صورت استفاده از آب شرب در آبیاری فضای سبز فشار زیادی به شبکه آب وارد شده و همچنین موجب افت فشار آب در خانه‌ها می‌شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب قم با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان فضای سبز، در شهر قم هزار و ۸۲۰ هکتار فضای سبز وجود دارد که هزار و ۴۰۰ هکتار پارک جنگلی و ۴۲۰ هکتار فضای سبز داخل شهر است، گفت: نیاز آبی فضای سبز استان قم هزار و ۳۵۰ لیتر در ثانیه است.

وی افزود: حدود ۳۲۰ کیلومتر شبکه برای جداسازی آبیاری فضای سبز شهر قم نیاز است که ۱۲۰ کیلومتر اجرا شده و ۲۰۰ کیلومتر نیازمند اجراست.

نظرزاده بیان کرد: سالیانه برای آبیاری فضای سبز بیش از هفت میلیون متر مکعب از شبکه شهری استفاده شده است.

وی گفت: امسال میزان مصرف آب نسبت به سال گذشته در استان قم افزایش محسوسی نداشته است.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم عنوان کرد: ۶۵ درصد از آب شرب استان قم از سرشاخه‌های دز و باقی از سد ۱۵ خرداد و چاه‌های شهری و دشت علی آباد تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: برای آبیاری هر متر مربع چمن در طول سال چهار هزار لیتر آب نیاز است بنابراین چمن‌کاری با توجه به خشکسالی استان قم مناسب نیست.

نظرزاده گفت: از آنجایی که استان قم وابسته به آب‌های انتقالی از استان‌های دیگر است بنابراین هر گونه خشکسالی در این استان‌ها، آب قم را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfmvdm.w6d00agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما