?>?> عرفان نظری و علمی در دعای عرفه امام حسین(ع) موج می‌زند | قم نیوز
چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 32789
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

عرفان نظری و علمی در دعای عرفه امام حسین(ع) موج می‌زند

قم نيوز : قم نگار: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: آخرین دستاوردهای بشری، عرفان نظری و علمی در دعای عرفه امام حسین(ع) موجود است، انسان با تامل در دعای عرفه نسبت به خودش شناخت پیدا می‌کند، هستی، خالق خود و این عالم را می‌شناسد.
عرفان نظری و علمی در دعای عرفه امام حسین(ع) موج می‌زند
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم با اشاره به فرارسیدن روز عرفه اظهار کرد: یکی از روزهایی که برای انسان ارزشمند بوده، روز عرفه بوده و عرفه روزی است که انسان معرفت، آگاهی و تقربش به خداوند افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از ارزش‌های الهی در روز عرفه متجلی است بهترین کار پرداختن به نماز و قرائت قرآن و دعاهایی است که در این روز وارد شده و به طور خاص دعای عرفه امام حسین(ع) است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه آخرین دستاوردهای بشری، عرفان نظری و علمی در دعای عرفه امام حسین(ع) موجود است، گفت: انسان با تامل در دعای عرفه نسبت به خودش شناخت پیدا می‌کند، هستی، خالق خود و این عالم را می‌شناسد.

وی عنوان کرد: انسان از ارتباط بین خالق، انسان و عالم آگاهی پیدا می‌کند، این ویژگی‌ در دعای عرفه امام حسین(ع) وجود دارد و بهترین روش‌ها، نگاه‌های معرفتی و عرفانی در دعای عرفه امام حسین(ع) تحقق پیدا می‌کند.

یوسفی‌مقدم با بیان اینکه کسانی هستند که در روز عرفه دعای عرفه امام حسین(ع) را قرائت می‌کنند، عنوان کرد: خوشا به حال آنانکه با آرزوی کسب شناخت، دعای امام حسین(ع) را در روز عرفه قرائت می‌کنند، انسان در هر شرایط و زمان و مکانی باید سعی کند، معرفت خود را به خداوند افزایش دهد و از دعاهای امام معصوم به ویژه دعای عرفه امام حسین(ع) برای روز عرفه نهایت استفاده را داشته باشد.

وی با اشاره به مضامین دعای عرفه گفت: انسان در دعای عرفه امام حسین(ع) با خودش به عنوان موجود نیازمند به خداوند آشنا می‌شود و خودش را می‌شناسد و توانمندی خود را درک می‌کند و ارتباط بین خود و خدای خود را می‌شناسد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: خدا به عنوان خالق هستی در سراسر عالم نورانیت دارد و انسان‌ها او را با چشم بصیرت هر لحظه مشاهده می‌کنند و این روز را در دعای عرفه درک می‌کنند و ارتباط موجودات با خالق هستی را می‌شناسد و خداوند را با بهترین صفات، ویژگی‌ها و شیوه‌ها می‌تواند بشناسد و به خدا تقرب پیدا کند.

وی یادآور شد: انسان در دعای عرفه به خدا نزدیک شده و در برابر خدایی که همه جا حضور دارد و خدایی که سراسر لطف و محبت است، می‌داند چگونه عبودیت و بندگی نسبت به خداوند پیدا کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci3yap.t1arv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما