دوشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 103
معاون سازمان بازرگانی استان قم:

6500 قاليباف قمي بيمه شده‌اند

قم نيوز : قم نیوز: معاون داخلی سازمان بازرگانی استان قم گفت: تاکنون 6 هزار و 500 نفر از قالیبافان استان بیمه شدند.
6500 قاليباف قمي بيمه شده‌اند
به گزارش قم نیوز، امیر محمدی‌چهر  با اشاره به اجرای طرح بیمه ۵۰ درصدی قالیبافان توسط دولت قالیبافانی اظهار داشت: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ قالیباف با پیگیری‌های صورت گرفته بیمه شدند.

وی ادامه داد: در صورت از کارافتادگی و فوت بیمه شده، ۵۰ درصد از حقوق و مزایای بازنشستگان به بیمه شدگان این طرح تعلق می‌یابد.

معاون داخلی سازمان بازرگانی استان قم در ادامه با اشاره به عملیاتی شدن طرح بیمه کامل قالیبافان از اردیبهشت ماه سال جاری اظهار داشت: تاکنون تعداد ۸۵۰ نفر از قالیبافان قمی در این طرح بیمه شده‌اند که می‌توانند از تمام مزایا و حقوق بازنشستگان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه داشتن معرفی‌نامه از سازمان فنی و حرفه‌ای یکی از شرایط ثبت‌نام در این نوع بیمه است، اظهار داشت: تعداد بیمه‌شدگان در طرح بیمه کامل به ۳ هزار نفر تا پایان سال جاری خواهد رسید.

وی با اشاره به مصوبه دولت در مورد حمایت از مشاغل خانگی و اختصاص تسهیلات به این نوع فعالیت‌ها، اعلام کرد: عمده فعالیت سازمان بازرگانی استان قم در رابطه با مشاغل خانگی، مربوط به قالیبافی است که تلاش می‌کنیم با این روش از تولید فرش دست‌بافت در استان حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد فرش‌های استان قم صادر می‌شود، گفت: وظیفه سازمان بازرگانی در مورد فرش دست‌بافت، هموار کردن راه برای حضور تجاری فرش‌های استان قم در بازارهای صادرات است.

محمدی‌چهر با اشاره به اهمیت صنعت فرش دستباف، بیان داشت: ایجاد دو رشته جدید طراحی فرش و قالیبافی در دو هنرستان استان، قدمی برای حفظ این میراث و فرهنگ‌سازی برای نسل جوان بوده است.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdchtxnzd23nv.ft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما