کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم برای رفع علائم کرونایی نباید خود درمانی کنند

خبرگزاری فارس , 18 تير 1401 ساعت 19:58

متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس بیمارستان کامکار قم با اشاره به علائم بیماری کرونا گفت: علائم عمومی بیماری شامل ضعف و بی حالی، کسالت و بی اشتهایی، سر درد و بدن درد، تب و لرز، سرفه و تنگی نفس و گلو درد است که در صورت داشتن این موارد حتما به پزشک مراجعه کرده و از خود درمانی اجتناب شود.


به گزارش قم نیوز جواد خدادادی متخصص بیماری های عفونی و رئیس بیمارستان کامکار قم گفت: طی چند روز گذشته شاهد هستیم که موارد سرپایی ابتلا به کرونا زیاده شده و  از سوی دیگر مثبت شدن تست ها هم رو به افزایش است.

وی افزود: موارد بستری نیز مختصر در حال افزایش است و این یعنی، طی روزهای آینده ما شاهد گسترش بیماری در سطح استان بوده که در نتیجه آن بیماران بدحال است.

رئیس بیمارستان کامکار قم گفت: با توجه به روند بیماری در اروپا و کشورهای همسایه که سویه جدید است باید مراقبت های بهداشتی را در دستور کار داشته و حتما از ماسک استفاده کنیم و اصل فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار داشته باشیم.

خدادادی افزود: افرادی که شش ماه از تزریق واکسن آنها گذشته، حتما باید واکسن جدید را دریافت کنند و باید بدانیم که واکسن از شدت بیماری و مرگ و میرها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به علائم بیماری گفت: علائم عمومی بیماری شامل ضعف و بی حالی، کسالت و بی اشتهایی، سر درد و بدن درد، تب و لرز، سرفه و تنگی نفس و گلو درد است که در صورت داشتن این موارد حتما به پزشک مراجعه کرده و از خود درمانی اجتناب شود.

متخصص بیماری های عفونی گفت: در طی روزهای گذشته مواردی که درگیری ریه زیاد باشد را شاهد هستیم که همشهریان عزیز باید بیش از گذشته دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 105194

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105194/مردم-رفع-علائم-کرونایی-نباید-خود-درمانی-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir