شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : 105194

مردم برای رفع علائم کرونایی نباید خود درمانی کنند

قم نيوز : متخصص بیماری‌های عفونی و رئیس بیمارستان کامکار قم با اشاره به علائم بیماری کرونا گفت: علائم عمومی بیماری شامل ضعف و بی حالی، کسالت و بی اشتهایی، سر درد و بدن درد، تب و لرز، سرفه و تنگی نفس و گلو درد است که در صورت داشتن این موارد حتما به پزشک مراجعه کرده و از خود درمانی اجتناب شود.
مردم برای رفع علائم کرونایی نباید خود درمانی کنند
مردم برای رفع علائم کرونایی نباید خود درمانی کنند
به گزارش قم نیوز جواد خدادادی متخصص بیماری های عفونی و رئیس بیمارستان کامکار قم گفت: طی چند روز گذشته شاهد هستیم که موارد سرپایی ابتلا به کرونا زیاده شده و  از سوی دیگر مثبت شدن تست ها هم رو به افزایش است.

وی افزود: موارد بستری نیز مختصر در حال افزایش است و این یعنی، طی روزهای آینده ما شاهد گسترش بیماری در سطح استان بوده که در نتیجه آن بیماران بدحال است.

رئیس بیمارستان کامکار قم گفت: با توجه به روند بیماری در اروپا و کشورهای همسایه که سویه جدید است باید مراقبت های بهداشتی را در دستور کار داشته و حتما از ماسک استفاده کنیم و اصل فاصله گذاری اجتماعی را در دستور کار داشته باشیم.

خدادادی افزود: افرادی که شش ماه از تزریق واکسن آنها گذشته، حتما باید واکسن جدید را دریافت کنند و باید بدانیم که واکسن از شدت بیماری و مرگ و میرها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به علائم بیماری گفت: علائم عمومی بیماری شامل ضعف و بی حالی، کسالت و بی اشتهایی، سر درد و بدن درد، تب و لرز، سرفه و تنگی نفس و گلو درد است که در صورت داشتن این موارد حتما به پزشک مراجعه کرده و از خود درمانی اجتناب شود.

متخصص بیماری های عفونی گفت: در طی روزهای گذشته مواردی که درگیری ریه زیاد باشد را شاهد هستیم که همشهریان عزیز باید بیش از گذشته دستورات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwmnzk23nvzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما