سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 110458
معاون دادستان قم:

متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم دستگیر شد

قم نيوز : معاون دادستان قم در امور فضای مجازی از دستگیری و صدور کیفرخواست برای متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی با ترفند ارایه رسید جعلی در قم خبر داد.
دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی
دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی
به گزارش قم نیوز،حجت الاسلام ابوالفضل تحریری، از صدور کیفرخواست برای متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی با ترفند ارائه رسید جعلی خبر داد و گفت: اغلب قربانیان رسیدهای جعلی از میان فروشندگان طلا، گوشی تلفن همراه و لوازم الکترونیکی هستند.

وی با بیان اینکه با وصول شکایت‌های متعدد مبنی بر خرید طلا از طریق پرداخت بانکی جعلی با مشخصات یکسان، پرونده قضائی در شعبه هفت بازپرسی تشکیل و متهم این کلاهبرداری دستگیر شد افزود: این متهم از ۱۸ شاکی پرونده بیش از ۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

معاون دادستان قم در خصوص شگرد این کلاهبرداری گفت: این متهم سابقه دار با جستجو در آگهی‌های سایت دیوار و شناسایی فروشندگان طلا، گوشی تلفن همراه و اقلام با ارزش، برای اعتماد سازی بخش اندکی از مبلغ خرید را به عنوان بیعانه پرداخت و بقیه را به پرداخت الکترونیکی از سامانه موکول و با ارائه رسیدهای جعلی اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده است.

وی با بیان اینکه هشدارهای مکرر در خصوص این نوع کلاهبرداری به شهروندان داده شده است تصریح کرد: در خرید و فروش‌های اینترنتی به خصوص در مبالغ بالا از دریافت وجه اطمینان کامل حاصل کنند و به هیچ وجه به وعده پرداخت‌های زمان دار مانند پرداخت بانکی پایا اعتماد نکنند.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcgnz9q7ak9qt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما