چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۳
کد مطلب : 110459
منبع : قم نیوز

دومین سفر رئیسی به قم / سرنوشت مصوبات اصلی سفر قبلی چه شد؟

قم نيوز : رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی در حالی برای دومین بار پس از انتخاب شدن به این سمت، به طور رسمی به قم سفر می‌کند که برخی از مصوبات مهم سفر قبلی وی به نتیجه لازم نرسید‌ه‌اند و شاید بهتر بود این سفر در زمانی انجام می‌شد که این مصوبات به نتیجه رسیده باشند.
رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی به قم سفر می‌کند
رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی به قم سفر می‌کند
به گزارش قم نیوز، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، در حالی فردا صبح پس از انتخاب به این سمت برای دومین بار سفر استانی خود به قم را آغاز می‌کند که بخش عمده و اصلی مصوبات سفر قبلی وی به طور کامل به نتیجه نرسیده‌اند یا پیشرفت خوبی در آن‌ها صورت نگرفته است.

وعده‌هایی برای عملی شدن آرزوهای مردم قم
در سفر قبلی رئیسی به قم وعده به ثمر رسیدن چند کلان پروژه قم مطرح شد که تکمیل فاز نخست آن‌ها تقریبا برای مردم قم به آرزو تبدیل شده است.

فاز اول متروی قم، فاز نخست مونوریل قم، فاز نخست قطار پر سرعت قم - اصفهان و فاز نخست فرودگاه قم ۴ پروژه مهمی هستند که هر یک در پیشرفت و آبادانی قم تاثیرات خود را دارند اما به رغم گذشت دو سال و اندی از سفر قبلی رئیسی، گام‌های کافی برای تکمیل آن‌ها برداشته نشد.

محمدرضاخانی، معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم درباره میزان تکمیل مصوبات سفر اول رئیسی قم گفته درمجموع ۵ مصوبه از ۱۰ مصوبه اجرایی شده است. این یعنی فقط در حوزه مدیریت شهری ۵۰ درصد مصوبات سفر قبلی رئیس جمهور به جایی نرسیده است.

ناکارآمدی مدیران عالی استان، علت اصلی به ثمر نرسیدن مصوبات سفر اول رئیسی
نمی‌توان منکر قصد دولت در عمران و آبادی استان قم شد و سفرهای استانی یکی از راه‌های مهم برای اتخاذ تصمیمات درست در استان‌ها هستند. محقق شدن وعده‌های رئیس جمهور در قم نیز به تیمی سپرده شده بود که مدیریت عالی استان از استانداری تا معاونت‌های آن را به عهده داشتند و در این وظیفه موفق نبودند.

مدیریت عالی استان قم در دوره گذشته اگر چه تلاش می‌کرد تا برای عمران و آبادی استان قم مفید باشد اما ناآشنایی با مدیریت در بخش دولتی و مدنی، سبب شد تا بازده کافی در این حوزه نداشته باشد. موضوعی که دولت نیز در میانه راه متوجه آن شد و با تغییر استاندار قم، نشان داد که عزم جدی برای عمران و آبادانی قم دارد.

این تغییر که سال گذشته اتفاق افتاد، موثر بود و استاندار فعلی قم،‌ آقا میری، نشان داده است که با سابقه مدیریتی که در بخش دولتی داشته، در ادامه مسیر دولت سیزدهم در عمران و آبادانی کشور، از سلف خود موفق‌تر عمل کرده است.

وی در ماه‌های اخیر اکثر معاونان استانداری را نیز عوض کرده است و احتمالا پس از سفر رئیس جمهور، باقی معاونان استاندار قبلی را نیز تغییر خواهد داد تا تغییرات واقعی را در استان رقم زند.

وعده افزایش کیفیت اینترنت در قم
از سوی دیگر رئیس جمهور در سفر قبلی خود به خبرنگار قم نیوز گفت که مردم نگران وضعیت اینترنت نباشند اما این گفته وی نیز عملی نشد و دقیقا در همین روزها شاهد وضعیت اسفناک اینترنت در قم و سایر شهرها هستیم.

این سوال مطرح است که با وجود عملی نشدن بخش مهمی از وعده‌های رئیس جمهور در سفر قبلی به قم، چرا وی بار دیگر به قم سفر می‌کند و آیا بهتر نبود این سفر به موقعی موکول می‌شد که حداقل مصوبات مهم سفر قبلی یعنی راه اندازی فاز نخست مترو، مونوریل و فرودگاه قم به نتیجه رسیده باشد؟
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdchmvnzw23nzkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما